Tule mukaan Ystäväpiiri-toimintaan Caritakseen

19092017

caritasrastit2

Etsimme 11.10. alkavaan Ystäväpiiri-ryhmäämme yksinäisyyttä tuntevia, +65-vuotiaita osallistujia. Ystäväpiiri-toiminta on Vanhustyön keskusliiton kehittämää iäkkäille suunnattua tavoitteellista ryhmätoimintaa yksinäisyyden tunteen lievittämiseksi ja uusien ystävien löytämiseksi.

– Ryhmä kokoontuu 12 kertaa (kolmen kuukauden ajan) keskiviikkoisin klo 14-16 Caritas Matriitissa Tuirassa (Valtatie 37).

– Ryhmää ohjaavat kaksi koulutettua ryhmänohjaajaa.

– Toiminta on osallistujille maksutonta.

– Ryhmään valitaan korkeintaan 8 ikäihmistä. Ryhmäläisiltä edellytetään sitoutumista viikoittaisiin tapaamisiin.

HAKEMINEN:

Ota yhteyttä 27.9. mennessä Ystäväpiiri-ohjaajiimme. Valitsemme ryhmäläiset haastattelun perusteella.

044 468 4222/ Anniina Riipinen
044 468 4345/ Jari Päätalo

Ystäväpiiri-toiminta on tutkitusti vaikuttava lääke iäkkäiden ihmisten yksinäisyyteen ja hyvinvointiin. Ystäväpiiri-ryhmissä 90 % osallistujista kokee yksinäisyyden tunteen lievittyneen ryhmätoiminnan aikana. Ryhmäläiset ovat kiitelleet erityisesti vertaistukea ja kokemusten jakamista samassa elämäntilanteessa olevien ryhmäläisten kanssa. Mukava tekeminen, hyvä yhteishenki ja huumori ovat myös olleet tärkeitä syitä sille, että 98 € osallistuneista suosittelee toimintaa muille. Lähde: vanhustyön keskusliitto

Lue lisää http://www.vtkl.fi/ystavapiiri-toiminta