Caritas mukana Oulu-avussa

Koronaviruksen aiheuttaman poikkeustilanteen vuoksi oululaiset auttajat ovat yhdistäneet voimansa. Mukana Oulun kaupungin rinnalla ovat seurakuntayhtymä, asukastuvat sekä useat eri järjestöt ja yritykset. Oulu-apu turvaa kaupunkilaisten arjen sujumista. Kaikille oululaisille tarjotaan neuvontaa, keskusteluapua ja muuta psykososiaalista tukea.

Tälle sivulle on koottu Caritaksen Oulu-apuun liittyvät palvelut sekä niiden yhteystiedot.

Ikäihmisille

Asiointijelppi (ruokakauppa-apua)

Kauppa-apu on tarkoitettu niille oululaisille ikäihmisille, joilla ei ole mahdollisuutta saada kauppa-apua läheisiltä tai kotihoidolta.  Kauppa-apuna toimivat asiointijelpin vapaaehtoiset. Asiointiapu on maksutonta, asiakas maksaa vain ostoksensa.

Kauppa-apupyynnöt arkisin klo 811
044 468 4201/asiointijelppi

Soittojelppi (keskusteluapua)

Soittojelpin jutteluseura on tarkoitettu niille ikäihmisille, jotka kaipaavat keskustelua esim. toisen samassa tilanteessa olevan kanssa. Soittojelpin kautta voimme saattaa jutteluseuraa kaipaavat yhteen välittämällä heidän luvallaan toistensa yhteystiedot. Caritaksen projektikoordinaattori ohjaa soittopyynnöt NNKY:lle, joka vastaa puheluihin.

Soittopyynnöt arkisin klo 811
044 468 4201/soittojelppi

Digijelppi (digiopastus puhelimitse)

Vapaaehtoinen digijelpparimme voi antaa puhelimitse digiopastusta arkisissa älypuhelimeen, tablettiin tai tietokoneeseen liittyvissä digiasioissa.

Digiopastuspyynnöt arkisin klo 811
044 468 4201/digijelppi