Ikäihmisten diginurkka

Olemme koonneet tälle sivustolle hyödyllisiä linkkejä ikäihmisille.

Vierittämällä tätä sivua alas löydät vinkkejä digitaitojen kehittämiseksi.

Alla olevista pikalinkeistä voit siirtyä suoraan erilaisiin teemoihin.

Digiopastus

HENKILÖKOHTAISTA OHJAUSTA KOTONA

Caritas-Säätiön DigiJelppari-hankkeen vapaaehtoiset auttavat oululaisia ikäihmisiä digiasioissa. Huom. Tällä hetkellä ohjausta saa vain puhelimitse. Soita: 044 468 4201

Hankkeella on myös oma Facebook-ryhmä +65-vuotiaille ikäihmisille, jotka haluavat keskustella rohkaisevasti ja kannustavasti eri aihepiireihin liittyen, etsiä uusia ystäviä (ryhmässä ei julkaista seuranhakuilmoituksia) ja jakaa linkki- tai tapahtumavinkkejä ajankohtaisista aiheista. Ryhmässä voi myös jakaa ja tutustua erilaisiin digivinkkeihin.

Liity Facebook-ryhmäämme +65-vuotiaille

Itseopiskeluun:

SENIORSURF

Sivustolta löytyy kattava määrä ikäihmisille laadittuja selkeitä digiopastus-materiaaleja. Sivusto on Vanhustyön keskusliiton tuottama. SIIRRY SIVULLE  >

ENTERSENIOR

Sivustolta löydät hyvin perustietoa tietotekniikasta ja senioreille suunnatuista digipalveluista ja niiden käytöstä. SIIRRY SIVULLE  >

YLEN DIGITREENIT

Sivustolta löydät artikkeleita ja vinkkejä digilaitteiden ja ohjelmien käyttöön. Kokeile myös hakutoimintoa digi-sanojen opettelemiseen. SIIRRY SIVULLE  >

Digiaiheista koulutustarjontaa:

KURSSEJA OPISTOILLA

Vuolle setlementti järjestää digitaitojen harjoittelua ja tietoiskuja joka toinen torstai Oulun pääkirjaston laiturissa (toiminta jatkuu 29.8.2020).

Oulu-opisto tarjoaa yksilöllistä opastusta mm. älypuhelimen, tabletin tai kannettavan tietokoneen käyttöön. (Toiminta tauolla)

KATSO KURSSITARJONTA  >

DIGITALKKARI PÄÄKIRJASTOSSA

Digitalkkarin löydät Oulun pääkirjaston lehtisalista ja lähikirjastoista. Digitalkkarit antavat digitukea ja neuvoja pienemmissä tietoteknisissä kysymyksissä sekä kirjaston asiakaskoneiden käytössä. (Toiminta tauolla)