Lahjoittamalla autat pohjoissuomalaisia vanhuksia ja vammaisia

Olemme Caritaksessa toimineet yhteisöllisyyden puolesta yksinäisyyttä vastaan yli 20 vuoden ajan. Diakonia, eli heikoimmassa asemassa olevien auttaminen, on tärkeä osa Caritas-Säätiön toimintaa.

Lahjoittamalla voit osallistua ilon tuottamiseen ihmisten arkeen sekä yksinäisyyden torjuntaan paikallisesti. Caritas-Säätiö ohjaa keräyksen tuoton lyhentämättömänä avustuskohteisiin. Kuka tahansa voi tehdä lahjoituksen, myös yritykset ja yhdistykset. Myös merkkipäivämuistamiset ja testamenttilahjoitukset voi ohjata lahjoituskohteisiimme.

Lahjoituskohteemme:

Vammaisten urheilun ja harrastetoiminnan tukeminen

Tuetaan yhdessä vammaisen harrastusmahdollisuuksia! Urheiluharrastukset lisäävät tutkitusti ihmisen elämänlaatua, nostavat itsetuntoa, luovat ystävyyssuhteita ja edistävät yhteisöllisyyttä. Oikeus harrastaa ja liikkua kuuluu kaikille. Vammaisilla henkilöillä harrastamisen esteeksi voivat kuitenkin muodostua kalliit harrastukseen tarvittavat apuvälineet, harjoittelu- ja kilpamatkakustannukset tai saatavilla olevien harrastusvaihtoehtojen vähäisyys.

Caritas tuo esille positiivisella tavalla vammaisurheilua ja tukee taloudellisesti vammaisurheilijoita monessa muodossa. Nyt sinäkin voit osallistua vammaisten urheilu- ja harrastetoiminnan tukemiseen. Lahjoituksesi avulla yhä useampi vammainen saa toteuttaa itseään urheilun keinoin. Ohjaamme lahjoitukset hakemusten perusteella.

Lahjoita

Voit osallistua keräykseen haluamallasi summalla

Voit tehdä lahjoituksen tilisiirtona lahjoitustileillemme. Käytättehän maksaessanne viitenumeroa.

Vammaisten urheilun ja harrastustoiminnan tukemiseen

FI93 5741 4020 0156 94,  OKOYFIHH
Viitenumero: 1481

Voiko yritys lahjoittaa keräykseen?

Kyllä voi, se onnistuu tekemällä tilisiirron haluamaanne kohteeseen.

Vammaisten urheilun ja harrastustoiminnan tukemiseen

Tilitiedot: FI93 5741 4020 0156 94,  OKOYFIHH
Viitenumero: 1481

Tilisiirtopohja Caritas-Säätiön vammaisurheilurahastoon (pdf)

Testamenttilahjoitus

Tekemällä testamentin voit varmistaa, että omaisuutesi tai haluamasi osuus siitä menee sinulle tärkeään tarkoitukseen.

Yleishyödyllisenä säätiönä Caritaksen ei tarvitse maksaa testamentilla saamastaan omaisuudesta perintöveroa, joten se käytetään kokonaisuudessaan työhön ikäihmisten ja vammaisten hyväksi. Testamenttilahjoittajana sinulla on myös mahdollisuus ohjata lahjoitus haluamaasi käyttökohteeseen.

Testamenttilahjoituksen ei tarvitse olla suuri. Jokainen lahjoitus on arvokas. Testamenttilahjoitukset ovat tärkeitä yleishyödyllisen toimintamme jatkumisen ja kehittämisen turvaamiseksi.

Testamentin tekeminen on helppoa, mutta muutama muotoseikka on hyvä huomioida, jotta testamentti on pätevä. Tässä koottuna ohjeet:
Näin teet testamentin (pdf)

Ota yhteyttä:

Mikäli teillä on kysyttävää lahjoitukseen liittyen, voitte olla yhteydessä diakoniajohtaja Marja-Leena Tahkolaan, puh. 044 468 4225,
etunimi.sukunimi@caritaslaiset.fi

Keräyslupa

Rahankeräysluvan saaja: Caritas-Säätiö
Rahankeräysluvan myöntäjä: Poliisihallitus

Rahankeräysluvan numero ja myöntämisajankohta: RA/2019/1175, myönnetty 23.12.2019

Keräysaika: Lupa on myönnetty ajalle 23.12.2019–30.11.2020

Keräysalue: Oulun ja Lapin poliisilaitoksen alue

Rahankeräyksen tarkoitus ja varojen käyttösuunnitelma: Kerätyt varat käytetään vammaisten urheilu- ja harrastetoiminnan tukemiseen.

Kerättävät varat käytetään: Kerätyillä varoilla maksetaan vammaisten urheilijoiden urheilukilpailujen
osallistumismaksuja ja muita kilpailuihin liittyviä kuluja sekä vammaisryhmien
harrastetoimintaan liittyviä kuluja. Maksut ja avustukset myönnetään hakemusten
perusteella. Hakemukset käsittelee Caritas-Säätiön avustustoimikunta.

Keräystavat: Lipaskeräys, Internet (sisältää sosiaalisen median), tilaisuudet ja tapahtumat, ilmoitukset, lehdet sekä muut painotuotteet, esitteet.

Keräysten käytännön toimeenpanija: Caritas-Säätiö

Rahankeräystilit:
FI93 5741 4020 0156 94,  OKOYFIHH (Vammaisten urheilu- ja harrastetoiminta)

Kerätyt varat on käytetään keräystarkoitukseen siinä tahdissa, kun avustuspyyntöjä tulee ja -tarpeita ilmaantuu.

Caritas ohjaa kertyneet varat lyhentämättöminä avustettaviin kohteisiin.