Yhdessä iloa arkeen!

Caritaksessa on mahdollisuus tehdä monenlaista hyvää. Vapaaehtoisena voit auttaa tai ilahduttaa asukkaitamme yksin tai yhdessä muiden vapaaehtoisten kanssa, keikkaluontoisesti tai säännöllisesti. Vapaaehtoistoimintaa Caritaksessa on ympärivuoden, joten voit tulla mukaan milloin vaan.

Kysy vapaaehtoistoiminnasta

Caritaksen yhteisö- ja vapaaehtoistoiminnasta vastaa Anniina Riipinen. Tavoitat hänet arkisin numerosta 044 468 4222.

Ota yhteyttä sähköpostilla

Voit lähettää myös sähköpostia. Osoite on:
vapaaehtoistoiminta@caritaslaiset.fi

Lähetäthän meille yhteystietosi, niin olemme Teihin yhteydessä. Lähettämällä yhteystietosi sähköpostilla, annatte luvan kerätä ja säilyttää henkilötietojanne.

Diakonissalaitoksen kansalais- ja vapaaehtoistyön henkilörekisterissä. Voitte perua suostumuksen koska tahansa lähettämällä sähköpostia osoitteeseen (vapaaehtoistoiminta@caritaslaiset.fi) Henkilötietoja käsitellään vapaehtoistoiminnasta kiinnostuneiden tavoittamiseksi ja toimintaan osallistumismahdollisuuksien kartoittamiseksi ennen sopimuksen tekemistä. Vapaaehtoistoiminnassa mukana oleminen ja siihen liittyvä henkilötietojen käsittely perustuu sopimukseen, joka laaditaan myöhemmin kartoitusvaiheen jälkeen. Lisätietoja henkilötietojen käsittelystä ja rekisteröidyn oikeuksista löydät täältä.

Tutustu vapaaehtoistoimintaan

Toimintaa ja ohjelmaa asumisyhteisöihin

Toivotamme sydämellisesti tervetulleeksi  vapaaehtoisia ilahduttamaan asukkaitamme palvelutaloissamme ja palvelukodeissamme. Voit toteuttaa asukkaillemme esimerkiksi musiikkituokion, askartelupajan, keskusteluhetken tai liikunnallisen tuokion. Yhteisötoiminnan ohjelmasta ilmoitamme tällä sivulla.

Aikaa ja läsnäoloa yksinasuvalle ikäihmiselle

Meillä asuu paljon yksinasuvia ikäihmisiä, jotka ovat avoimia tutustumaan uusiin ihmisiin ja ovat saaneet vapaaehtoisista iloa arkeensa.

Jos sinulla on kykyä kuunnella ja olla läsnä, voit sopia hyvin kaveriksi yksinäiselle ikäihmiselle. Yhteinen ajanviettonne voi olla esimerkiksi kahvittelua, ulkoilua tai jokin mielekäs harrastus.

Olemme VARESin jäsenyhteisö.

Vapaaehtoistoiminnan verkosto VARES edistää Pohjois-Pohjanmaalla vapaaehtoistoiminnan näkyvyyttä ja arvostusta. Verkostossa toimii noin 40 jäsentä.

VARESin sivuilta saat lisätietoa vapaaehtoistoiminnasta ja vapaaehtoistoiminnan peruskurssista.

Varesverkosto.fi

Ota yhteyttä: