Caritaksen päivätoimintaryhmien yhteinen taidenäyttely Pyhän Luukkaan kappelissa

Caritaksen päivätoimintaryhmissä Caritas Luotsissa, Nestorissa, Kompassissa ja Kipparissa on käytössä monipuolisesti eri taiteen muotoja ja ydinajatuksena on, että jokainen meistä on luova ja osaa.

– Taiteessa ei ole sääntöjä, vaan tärkeintä on antautua prosessiin ja katsoa minne se meidät vie! Yhdessä olo ja yhdessä tekeminen ovat oleellisin osa ryhmiemme jokaista päivää, kertoo Caritas Kipparin päivätoiminnan ohjaaja Anna-Maria Kiiskinen.

Näyttelyssä esillä olevat monipuoliset teokset ovat taiteilijansa näköisiä ja värisiä.

– On kiehtovaa nähdä, mitä kaikkea taide voikaan tuoda sisimmistä esiin värien ja materiaalien kautta. Taide liikuttaa!, Anna-Maria sanoo.

Yhteisen talvinäyttelyn avajaisia vietettiin juhlallisesti 16.2. Näyttelyä on ollut mahdollistamassa Tuiran seurakunnan kappalainen Päivi Jussila. Suuri kiitos hänelle pitkäaikaisesti yhteistyöstä! Ja kiitos tietenkin kaikille meidän taiteilijoille!

Näyttelyyn voi tutustua kappelin tapahtumien yhteydessä seurakuntasalissa.
Pyhän Luukkaan kappeli, Yliopistokatu 7, 90570 Oulu.

Eloa ja iloa on noin vuoden kestävä, koko Diakonissalaitoksen yhteinen teema, jonka tavoitteena on tuoda asiakkaidemme ja henkilöstömme elämään lisää hyvinvointia. Se kannustaa meitä liikkumaan enemmän, inspiroitumaan kulttuurista ja taiteesta, voimaan paremmin sekä nauttimaan elämästä ja yhdessäolosta. Eloa ja iloa huomioi erilaiset ihmiset, ja elämyksiä mahdollistetaan kaikille yksilöllisin keinoin. #eloajailoa