Palvelukoti

Caritas Annansilmä

Caritas Annansilmä on Oulun Taka-Lyötyssä sijaitseva 15-paikkainen liikuntarajoitteisten vanhusten palvelukoti. Annansilmässä panostetaan asukkaiden hyvään arkeen. Työhön sitoutunut ja ammattitaitoinen henkilökunta hoitaa asukkaita suurella sydämellä. Kuntouttava hoitotyö on osa päivittäistä arkea, asukkaita tuetaan ja kannustetaan osallistumaan ja tekemään niitä asioita, joihin voimavarat riittävät.

Asukkaille järjestetään monipuolista virkistystoimintaa, kuten leipomista, ulkoilua, kaupassakäyntiä ja toiminnallisia yhteisiä hetkiä. Teemme myös yhteisiä päiväretkiä asukkaiden toivomiin kohteisiin, kuten esimerkiksi kauppakeskuksiin ja torille. Lisäksi monet vapaaehtoiset tuovat iloa asukkaiden elämään.  Naapurissamme sijaitsee kaunis Caritas-puisto ja palvelutalo Caritas-Koti, joiden tapahtumiin asukkaamme voivat osallistua. Omaiset ja tuttavat ovat aina tervetulleita vierailulle ja yhteisiin juhliin.

Asukkaamme voivat halutessaan elää Annansilmässä elämänsä loppuun saakka. Saattohoidossa asukas saa olla oman kodin rauhassa viimeisinä elinpäivinään omaisten ja tuttujen hoitajien ympäröimänä. Teemme lääkärin ja kotisairaanhoidon kanssa tiivistä yhteistyötä saattohoidon toteutuksessa.

Annansilmän asukkaaksi voi tulla kunnan myöntämällä palvelusetelillä tai maksusitoumuksella. Asiakkaan tarvitseman hoidon ja tuen tarve selvitetään vanhuspalvelujen palveluohjauksessa. Palveluja voi ostaa myös itsemaksavana.

Osoite: Solistinkatu 3, Oulu, Suomi

Puhelin: 040 482 0945 / Palveluesimies Satu Höykinpuro

Paikkatiedustelut: 040 769 8615 / palveluohjaaja Anna-Leena Kallio

Talotyyppi: Kerrostalo

Valmistunut: 2008

Asuntomäärä: 15

Hissi: Kyllä

Lasitettu parveke: Kyllä

Caritas Annansilmä sijaitsee kerrostalon katutasossa, seniorikampus Caritas-kylässä. Caritas-Kodin palvelukeskuksen ja keskustan palvelut ovat välittömässä läheisyydessä. Palvelukodin yhteydessä on viihtyisä sisäpiha ja vehreä Caritas-puisto sijaitsee aivan palvelukodin vieressä.

Palvelut

• Tehostettu palveluasuminen
  • Caritaksen ateriapalvelut
  • Caritaksen siivouspalvelut
  • Tarvittaessa yksilölliset kuntoutuspalvelut

Hoiva ja hyvä arki Caritaksen palvelukodissa

Lisätiedot

• Jokaisella asukkaalla on oma huone, joka sisustetaan omilla huonekaluilla. Huoneessa oma kylpyhuone.
  • Hoitovuorokausimaksu: kotikunnan maksusitoumus
  • Vuokra: 615,08€ /kk
  • Vesimaksu 15,00 € /kk
  • Sähkömaksu: 11 € /kk
  • Ateriamaksu: 14,48 € /vrk (sis. aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja ilta-/yöpalat)

Asukkaan on mahdollista hakea Kansaneläkelaitokselta hoitotukea ja asumistukea. Hoitotuen saamisen ratkaisee terveydentila asumistuen ollessa tulosidonnainen.

Yhteisötoimintaa

• Yhteisöllinen viljelylaatikkopuutarha
  • Kaverikoirien säännöllinen vierailu
  • Koko talon väen yhteinen toiminta (esim. leipominen ja ulkoilu)
  • Yhteiset päiväretket asukkaiden toivomiin kohteisiin
  • Vapaaehtoiset vierailevat säännöllisesti

Seuraa monipuolista toimintaamme Facebookissa tai Instagramissa.

Kiinnostuitko kohteesta? Jätä viesti, niin olemme sinuun yhteydessä