Palvelukoti

Caritas Annansilmä

Caritas Annansilmä on Oulun Taka-Lyötyssä sijaitseva 15-paikkainen liikuntarajoitteisten vanhusten palvelukoti. Annansilmässä panostetaan asukkaiden hyvään arkeen. Työhön sitoutunut ja ammattitaitoinen henkilökunta hoitaa asukkaita suurella sydämellä. Kuntouttava hoitotyö on osa päivittäistä arkea, asukkaita tuetaan ja kannustetaan osallistumaan ja tekemään niitä asioita, joihin voimavarat riittävät.

Asukkaille järjestetään monipuolista virkistystoimintaa, kuten leipomista, ulkoilua, kaupassakäyntiä ja toiminnallisia yhteisiä hetkiä. Teemme myös yhteisiä päiväretkiä asukkaiden toivomiin kohteisiin, kuten esimerkiksi kauppakeskuksiin ja torille. Lisäksi monet vapaaehtoiset tuovat iloa asukkaiden elämään.  Naapurissamme sijaitsee kaunis Caritas-puisto ja palvelutalo Caritas-Koti, joiden tapahtumiin asukkaamme voivat osallistua. Omaiset ja tuttavat ovat aina tervetulleita vierailulle ja yhteisiin juhliin.

Asukkaamme voivat halutessaan elää Annansilmässä elämänsä loppuun saakka. Saattohoidossa asukas saa olla oman kodin rauhassa viimeisinä elinpäivinään omaisten ja tuttujen hoitajien ympäröimänä. Teemme lääkärin ja kotisairaanhoidon kanssa tiivistä yhteistyötä saattohoidon toteutuksessa.

Annansilmän asukkaaksi voi tulla kunnan myöntämällä palvelusetelillä tai maksusitoumuksella. Asiakkaan tarvitseman hoidon ja tuen tarve selvitetään ikäihmisten palveluohjauksessa. Palveluja voi ostaa myös itsemaksavana.

Lue juttu Annansilmästä Kalevassa 16.12.2019 Äiti pääsi palvelukotiin – tytärten jatkuva huoli helpotti

Osoite: Solistinkatu 3, Oulu, Suomi

Puhelin: 040 482 0945 / Palveluesimies Teija Heikkinen

24/7 Puhelin: 040 482 0944 / henkilökunta

Paikkatiedustelut: 040 769 8615 / asiakkuussuunnittelija Anna-Leena Seppänen

Talotyyppi: Kerrostalo

Valmistunut: 2008

Asuntomäärä: 15

Hissi: Kyllä

Lasitettu parveke: Kyllä

Caritas Annansilmä sijaitsee kerrostalon katutasossa, seniorikampus Caritas-kylässä. Caritas-Kodin palvelukeskuksen ja keskustan palvelut ovat välittömässä läheisyydessä. Palvelukodin yhteydessä on viihtyisä sisäpiha ja vehreä Caritas-puisto sijaitsee aivan palvelukodin vieressä.

Palvelut

• Tehostettu palveluasuminen
  • Caritaksen ateriapalvelut
  • Caritaksen siivouspalvelut

Hoiva ja hyvä arki Caritaksen palvelukodissa

Lisätiedot

• Jokaisella asukkaalla on oma huone, joka sisustetaan omilla huonekaluilla. Huoneessa oma kylpyhuone.
  • Hoitovuorokausimaksu 122,15 €/vrk (Oulun kaupungin palveluseteli tai kotikunnan maksusitoumus)
  • Vuokra: 620,73 € /kk
  • Vesimaksu 15,00 € /kk
  • Sähkömaksu: 12 € /kk
  • Ateriamaksu: 14,73 € /vrk (sis. aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja ilta-/yöpalat)

Asukkaan on mahdollista hakea Kansaneläkelaitokselta hoitotukea ja asumistukea. Hoitotuen saamisen ratkaisee terveydentila asumistuen ollessa tulosidonnainen.

Tilaa esitteitä

Yhteisötoimintaa

• Yhteisöllinen viljelylaatikkopuutarha
  • Kaverikoirien säännöllinen vierailu
  • Koko talon väen yhteinen toiminta (esim. leipominen ja ulkoilu)
  • Yhteiset päiväretket asukkaiden toivomiin kohteisiin
  • Vapaaehtoiset vierailevat säännöllisesti

Seuraa monipuolista toimintaamme Facebookissa tai Instagramissa.

Kiinnostuitko kohteesta? Jätä viesti, niin olemme sinuun yhteydessä

• Henkilötietojen käsittelyssä noudatamme EU:n yleistä tietosuoja-asetusta (GDPR). Lisätietoja Caritaksen henkilötietojen käsittelystä löydät tietosuojasivultamme (linkki sivun alalaidassa). Huomioithan, että yhteydenottolomake ei ole tarkoitettu arkaluontoisten terveys- ja sosiaalitietojen käsittelyyn.