Palvelukoti

Caritas Celesta

Caritas Celesta on Oulun Limingantullissa Caritas Härkälinnan tiloissa sijaitseva asumispalveluyksikkö, joka tarjoaa tehostettua asumispalvelua vammaisille henkilöille. Talon asukkaiden kesken vallitsee hyvä yhteishenki, ja yhdessä tehdään ja touhutaan monenlaisia asioita.

Toimintaperiaatteitamme ovat yksilöllisyys, asiakaskeskeisyys ja kuntouttava arki. Henkilökuntamme on ammattitaitoista, vammaistyöhön erikoistunutta ja motivoitunutta. Asiakkaamme otetaan mukaan yhteisen toiminnan suunnitteluun ja tuottamiseen.

Asukkaat saavat ympärivuorokautista apua ja tukea arkeen ja omiin vapaa-ajan harrastuksiin osallistumisessa. Yhdessä tehdään paljon asioita, esimerkiksi järjestetään juhlia ja käydään konserteissa, urheiluotteluissa, kaupungilla ja retkillä. Celestan asukkaille on tarjolla aktiivista päivätoimintaa, jota vetää oma päivätoiminnan ohjaaja. Ohjelma on suunniteltu yhdessä asukkaiden kanssa. Mottomme on “Niin hullua ideaa ei olla vielä keksitty, etteikö sitä olisi voinut toteuttaa”.

Caritas Celesta ja Caritas Härkälinna ovat mukana Caritaksen Hyvä Naapuri -toiminnassa. Talossa asuu kaksi nuorta opiskelijaa, jotka viettävät vapaa-aikaa asukkaiden kanssa, kukin omalla tavallaan. Toiminnan tavoitteena on vähentää yksinäisyyttä sekä mahdollistaa erilaisten ihmisten kohtaamista arjessa.

Lue lisää Hyvä Naapuri -toiminnasta talossa (Kaleva 22.8.2016)

Juttu Kotiliesi 12/2017 -lehdessä

Osoite: Rautatienkatu 88, Oulu, Suomi

Puhelin: 050 330 6117 / Palveluesimies Marjo Lokka

Paikkatiedustelut: 050 375 8276 / palveluohjaaja Tuija Hyväri

Talotyyppi: Kerrostalo

Valmistunut: 2016

Asuntomäärä:

Hissi: Kyllä

Lasitettu parveke: Kyllä

Jokaisella asukkaalla on oma asunto keittiö- ja kylpyhuonetiloineen. Yhteistä tilaa on lisäksi ruokailu- ja monitoimitilassa.

Caritas Celesta sijaitsee kehittyvällä Etelätullin alueella. Limingantullin ja keskustan palvelut lähietäisyydellä.

Palvelut

• Ympärivuorokautinen asumispalvelu
  • Mahdollisuus päivätoimintaan
  • Caritaksen ateriapalvelut
  • Caritaksen siivouspalvelut
  • Mahdollisuus henkilökohtaiseen apuun
  • Kuntoutuspalvelut saatavilla

Päivätoiminta tuo sisältöä arkeen ja ylläpitää toimintakykyä

Asuntojen koot:

• 1 h + kk: alk. 32 m²
• 2 h + kk: 34,5 m²–48,5 m²
• 3 h + kk: alk. 54,5 m²

Yhteisötoimintaa

Caritas järjestää monipuolista yhteisöllistä toimintaa asukkailleen, kuten retkiä, leirejä ja vierailuja eri kohteissa. Tapahtumiin voi osallistua halutessaan.

Seuraa monipuolista toimintaamme Facebookissa tai Instagramissa.

Kiinnostuitko kohteesta? Jätä viesti, niin olemme sinuun yhteydessä