Palvelukoti

Caritas Kairos-Koti

Kairos-Koti on Caritaksen ensimmäinen palvelukoti, joka avattiin Kaukovainiolle vuonna 2002. Kairos-Kodissa on 19 asukaspaikkaa muistisairaille vanhuksille. Viihtyisä omakotitalo on jaettu toiminnallisesti kahteen kotiryhmään, joissa molemmissa on omat avarat oleskelu- ja ruokailutilat. Kodinomaiset tilat ovat saaneet asukkailta ja omaisilta kiitosta. Oma iso piha on uudistettu täysin vuonna 2015 ja se tarjoaa turvalliset puitteet yhteiseen ulkoiluun.

Kairos-Kodissa korostetaan kodikkuutta sekä aktiivisen arjen merkitystä. Asukkaat voivat osallistua voimavarojensa mukaan palvelukodin arkiaskareisiin yhdessä henkilökunnan kanssa. Asukkaille järjestetään päivittäin toimintatuokioita. Teemme myös yhteisiä retkiä esimerkiksi torille ja Ainolanpuistoon. Lisäksi monet vapaaehtoiset tuovat iloa asukkaiden elämään ja seurakunnan kanssa teemme tiivistä yhteistyötä. Omaiset ja tuttavat ovat aina tervetulleita vierailulle ja yhteisiin juhliin.

Asukkaamme voivat halutessaan elää Kairos-Kodissa elämänsä loppuun saakka. Saattohoidossa asukas saa olla oman kodin rauhassa viimeisinä elinpäivinään omaisten ja tuttujen hoitajien ympäröimänä. Teemme lääkärin ja kotisairaalan kanssa tiivistä yhteistyötä saattohoidon toteutuksessa.

Kairos-Kodin asukkaaksi voi tulla kunnan myöntämällä palvelusetelillä tai maksusitoumuksella. Asiakkaan tarvitseman hoidon ja tuen tarve selvitetään kotikunnan vanhuspalvelujen palveluohjauksessa. Palveluja voi ostaa myös itsemaksavana.

Osoite: Varpushaukantie 7, 90250 Oulu

Puhelin: 050 449 9559 / palveluesimies

Paikkatiedustelut: 040 769 8615 / palveluohjaaja Anna-Leena Kallio

Talotyyppi: Omakotitalo

Valmistunut: 2002

Asuntomäärä: 19

Hissi: Ei

Lasitettu parveke: Ei

• Jokaisella asukkaalla on oma kylpyhuoneella varustettu huone, jonka saa sisustaa mieleisekseen omilla huonekaluilla ja tärkeillä esineillä.
  • Caritas Kairos-Koti sijaitsee Kaukovainiolla puistomaisessa ympäristössä. Yksitasoinen talo ja oma iso piha tarjoavat turvalliset ja viihtyisät puitteet yhteiseen ajanviettoon.

Palvelut

• Tehostettu palveluasuminen
  • Caritaksen ateriapalvelut
  • Caritaksen siivouspalvelut
  • Caritaksen kuntoutuspalvelut saatavilla

Hoiva ja hyvä arki Caritaksen palvelukodissa

Kairos-Kodin kuukausittaiset asumiskustannukset muodostuvat:

• Kuukausivuokra alkaen 593,13€ /kk
  • Vesimaksu: 14 € /kk
  • Sähkömaksu: 11 € /kk
  • Ateriamaksu: 14,48 € /vrk (sis. aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja ilta-/yöpalat)

Asukkaan on mahdollista hakea Kansaneläkelaitokselta hoitotukea ja asumistukea. Hoitotuen saamisen ratkaisee terveydentila asumistuen ollessa tulosidonnainen.

Yhteisötoimintaa

• Ulkoilua säännöllisesti
  • Oma iso puutarhamainen piha, jossa asukkaat voivat mm. viljellä ja kasvattaa kukkia ja hyötykasveja.
  • Vapaaehtoisten vierailuja ja säännöllistä ohjelmaa
  • Kaverikoirien vierailut
  • Seurakunnan järjestämät ohjelmat
  • Läheisen päiväkodin lasten vierailut
  • Kesäaikana erilaisia retkipäiviä

Seuraa monipuolista toimintaamme Facebookissa tai Instagramissa.

Kiinnostuitko kohteesta? Jätä viesti, niin olemme sinuun yhteydessä