Palvelukoti

Caritas Kannelkoti

Tuirassa Caritas Matriitin yhteydessä sijaitseva Caritas Kannelkoti on 16-paikkainen muistisairaiden palvelukoti. Ammattitaitoinen ja vanhustyöhön erikoistunut henkilökuntamme on paikalla kaikkina aikoina huolehtien asukkaiden hyvinvoinnista.

Jokaisella asukkaalla on oma kylpyhuoneella varustettu asuinhuone, jonka saa kalustaa mieleisekseen omilla huonekaluilla ja esineillä. Viihtyisissä yhteistiloissa on erimerkiksi Oulu-aiheiset valokuvatapetit ja viherkatto. Sisäpihan aurinkoisella terassilla ulkoillaan ja nautitaan kesäisin päiväkahvit. Caritas Matriitin palvelukeskuksen palvelut ovat helposti asukkaiden saatavilla, ja asukkailla on mahdollisuus osallistua koko talon väelle järjestettävään yhteiseen toimintaan.

Yhdessäolo on tärkeää ja joka päivä vietämme asukkaiden kanssa yhteisiä toimintatuokioita. Kannelkodin omat hartaushetket toteutuvat Tuiran seurakunnan järjestäminä kuukausittain ja vapaaehtoiset käyvät lilahduttamassa asukkaitamme säännöllisesti. Omaiset ja tuttavat ovat aina tervetulleita vierailulle ja yhteisiin juhliin.

Asukkaamme voivat halutessaan elää Kannelkodissa elämänsä loppuun saakka. Saattohoidossa asukas saa olla oman kodin rauhassa viimeisinä elinpäivinään omaisten ja tuttujen hoitajien ympäröimänä. Teemme lääkärin ja kotisairaalan kanssa tiivistä yhteistyötä saattohoidon toteutuksessa.

Kannelkodin asukkaaksi voi tulla kunnan myöntämällä palvelusetelillä tai maksusitoumuksella. Asiakkaan tarvitseman hoidon ja tuen tarve selvitetään kotikunnan vanhuspalvelujen palveluohjauksessa. Palveluja voi ostaa myös itsemaksavana.

Kannelkoti on ARA-kohde ja asukasvalinta tehdään ARAn perusteiden mukaiseti: ”Asukkaiden valinta perustuu sosiaaliseen tarkoituksenmukaisuuteen ja taloudelliseen tarpeeseen, joita arvioidaan hakijan asunnontarpeen, varallisuuden ja tulojen perusteella”.

Osoite: Valtatie 37, Oulu, Suomi

Puhelin: 045 636 5161 / palveluesimies Saila Jalonen

Paikkatiedustelut: 040 769 8615 / palveluohjaaja Anna-Leena Kallio

Talotyyppi: Kerrostalo

Valmistunut: 2014

Asuntomäärä: 16

Hissi: On

Lasitettu parveke: Ei

Caritas Kannelkoti sijaitsee Tuirassa palvelutalo Caritas Matriitin yhteydessä. Tuirassa on saatavilla monipuoliset palvelut ja hyvät kulkuyhteydet. Oulujoen varsi ja Tuiran puisto tarjoavat näyttävät ulkoiluympäristöt.

Palvelut

• Tehostettu palveluasuminen
  • Caritaksen ateria- ja siivouspalvelut

Caritas Matriitin palvelukeskuksesta saatavilla:

• Kuntoutuspalvelut
  • Lounasravintola ja kahvila
  • Talon yhteisiä tapahtumia juhlasalissa

Hoiva ja hyvä arki Caritaksen palvelukodissa

Kannelkodin kuukausittaiset asumiskustannukset muodostuvat:

• Hoitovuorokausimaksu 116,60/vrk (Oulun kaupungin palveluseteli tai kotikunnan maksusitoumus)
  • Kuukausivuokra alkaen 562,58€  /kk
  • Vesimaksu: 14 € /kk
  • Sähkömaksu: 12 € /kk
  • Ateriamaksu: 14,48 € /vrk (sis. aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja ilta-/yöpalat)

Asukkaan on mahdollista hakea Kansaneläkelaitokselta hoitotukea ja asumistukea. Hoitotuen saamisen ratkaisee terveydentila asumistuen ollessa tulosidonnainen.

Yhteisötoimintaa

• Säännöllinen ulkoilu
  • Yhteiset ohjelmat koko Caritas Matriitin väelle
  • Seurakunnan järjestämä ohjelma
  • Aktiivista vapaaehtoistoimintaa (mm. laulutuokiot ja ystävätoiminta)
  • Retket ja vierailut
  • Teemajuhlia, kuten grilli- ja hattujuhlat

Seuraa monipuolista toimintaamme Facebookissa tai Instagramissa.

Kiinnostuitko kohteesta? Jätä viesti, niin olemme sinuun yhteydessä