Palvelukoti

Caritas Kippari

Caritas Kippari on Linnanmaalla sijaitseva kehitysvammaisten palvelukoti. Asukaspaikkoja on yhteensä 25. Osa asukkaista asuu hyvinkin itsenäisesti, kuitenkin päivittäin Caritaksen palveluihin ja henkilökunnan apuun sekä ohjaukseen tukeutuen.

Jokaisella asukkaalla on oma asuinhuoneisto, jonka saa kalustaa ja sisustaa itselle mieluisaksi. Tilat on suunniteltu kehitysvammaisten erityistarpeet huomioon ottaen, erityisesti kodinomaisuuteen ja viihtyisyyteen satsaten. Yhteisissä tiloissa ruokaillaan ja vietetään aikaa yhdessä erilaisten harrasteiden ja askareiden parissa.

Ohjattua päivätoimintaa toteutetaan omassa, Poijuksi nimetyssä tilassa, jossa on keittiö leipomista ja kokkailua varten, askartelu- ja oleskelutilat sekä atk-huone. Päivätoiminta on kiinteä osa asukkaiden arkea ja toimintaa suunnitellaan yhdessä osaavan henkilökunnan kanssa. Käymme retkillä esim. taidemuseot, puutarhat, tapahtumat, sekä näemme myös muita päivätoimintaryhmiä yhteisten harrasteitten parissa.

Päivittäiset palvelut on helposti saatavilla vain kävelymatkan päässä. Iso vähittäistavarakauppa sekä apteekkipalvelut sijaitsevat tien toisella puolen, samoin Linnanmaan liikunta- ja jäähallit.

Caritas Kippari on ARA-kohde ja asukasvalinta tehdään ARAn perusteiden mukaiseti: ”Asukkaiden valinta perustuu sosiaaliseen tarkoituksenmukaisuuteen ja taloudelliseen tarpeeseen, joita arvioidaan hakijan asunnontarpeen, varallisuuden ja tulojen perusteella”.

Caritas Kipparin pihapiirissä on tukiasuntoja, jotka soveltuvat jo itsenäisempään arkeen tottuneille kehitysvammaisille. Asukkaat saavat yksilöllisen tarpeensa mukaan päivittäistä ohjausta ja tukea Caritas Kipparin henkilökunnalta.

Osoite: Kauppalinnankatu 1, 90570 Oulu, Suomi

Puhelin: 044 468 4203 / Palveluyksikön johtaja Marianne Välimäki

24/7 Puhelin: 044 468 4204 / henkilökunta

Paikkatiedustelut: 050 375 8276 / asiakkuussuunnittelija

Talotyyppi: Kerrostalo

Valmistunut: 2014

Asuntomäärä: 25

Hissi: Kyllä

Lasitettu parveke: -

Caritas Kippari sijaitsee Linnanmaalla keskeisellä paikalla palveluiden välittömässä läheisyydessä.

Palvelut

• Tehostettu palveluasuminen
  • Ateriapalvelut (Sodexo)
  • Mahdollisuus päivätoimintaan
  • Mahdollisuus myös tuettuun asumiseen pihapiirissä sijaitsevissa tukiasunnoissa

Päivätoiminta tuo sisältöä arkeen ja ylläpitää toimintakykyä

Yhteisötoimintaa

Seuraa monipuolista toimintaamme myös Facebookissa tai Instagramissa.

Kiinnostuitko kohteesta? Jätä viesti, niin olemme sinuun yhteydessä

• Henkilötietojen käsittelyssä noudatamme EU:n yleistä tietosuoja-asetusta (GDPR). Lisätietoja Caritaksen henkilötietojen käsittelystä löydät tietosuojasivultamme (linkki sivun alalaidassa). Huomioithan, että yhteydenottolomake ei ole tarkoitettu arkaluontoisten terveys- ja sosiaalitietojen käsittelyyn.