Lyhytaikaishoidon yksikkö

Caritas Kompassi – lyhytaikaishoito UUSI!

Uutena palveluna olemme käynnistäneet keväällä 2020 lyhytaikaishoidon kehitysvammaisille lapsille, nuorille ja aikuisille Jäälissä.

Lyhytaikaishoidon tila sijaitsee palvelukoti Caritas Kompassin välittömässä läheisyydessä, samassa rauhallisessa pihapiirissä.

Lyhytaikaishoidon tilamme ovat viihtyisät ja kodikkaat. Omalla aidatulla pihalla on terassi ja pihapiirissä mm. grillikatos. Yhteiset tilat koostuvat oleskelutilasta sekä ruokailutilasta. Asuinhuoneet ovat tilavia ja niiden sisustuksessa huomioidaan asiakkaan ikä ja mielenkiinnon kohteet.

Tarjoamme lyhytaikaishoitoa lapsille ja nuorille sekä aikuisille vuoroviikoin viikonloppuisin. Lapsille ja nuorille asiakaspaikkoja on viisi ja aikuisille neljä.

Arkisin lyhytaikaishoidon tiloissa toimii myös Caritas Kompassin päivätoiminta. Päivätoiminnan tila on viikonloppuisin asiakkaiden vapaassa käytössä.

Henkilökunnallamme on pitkä kokemus kehitysvammaisten asiakkaiden kanssa työskentelystä. Lyhytaikaishoitoa toteuttavat lähihoitajat ja sosionomi. Huomioimme toiminnassamme asiakkaiden ja heidän perheidensä toiveita toiminnan sisällöistä ja kehittämisestä. Otamme mielellämme vastaan palautetta toiminnastamme.

Hyödynnämme toiminnassamme mm. Green Care -ajattelua, mikä näkyy luonnon ja eri vuodenaikojen huomioimisessa viriketoiminnassamme (esim. luontoretket ja ulkoilu, luonnonmateriaalien hyödyntäminen kädentaidoissa, erilaiset aistielämykset). Järjestämme asiakkaillemme myös erilaisia teematapahtumia, joissa painotamme elämyksellisyyttä ja yhdessä tekemisen ja kokemisen iloa.

Osoite: Laivatori 3, 90940 Kiiminki, Suomi

Paikkatiedustelut: 050 375 8276 / Tuija Hyväri, palveluohjaaja

Talotyyppi: Rivitalo

Valmistunut: Tilat remontoitu 2019

Asuntomäärä: 4

Hissi: Ei

Lasitettu parveke: Ei

Palvelut

• Toiminnan lähtökohtana on perheiden tukeminen. Jokaiselle lyhytaikaishoitoon tulevalle asiakkaalle laaditaan palvelu- ja kuntoutussuunnitelma. Tästä käy ilmi asiakkaan ja hänen perheensä toiveet lyhytaikaishoidon jaksolle.
  • Lyhytaikaishoidon jakso sisältää yhdessäoloa, mielekästä tekemistä, hyvää perushoitoa ja kodinomaista arkea.
  • Lyhytaikaistahoitoa tarjotaan kehitysvammaiselle lapsille ja nuorille (alle 18- vuotta) sekä kehitysvammaisille aikuisille vuoroviikoin viikonloppuisin.

Lisätiedot

Osassa asiakashuoneista käytössä oma wc-tila sekä suihku. Lisäksi kiinteistössä on käytössä yhteinen suihkutila sekä wc-tila. Vieressä olevan palvelukoti Kompassin saunatilat ovat sovittaessa käytössä.

Kiinnostuitko kohteesta? Jätä viesti, niin olemme sinuun yhteydessä