Palvelukoti

Caritas Kompassi

Jäälin Kotirinteellä sijaitseva Caritas Kompassi tarjoaa ympärivuorokautista asumispalvelua kehitysvammaisille.  Puurakenteinen ja kodikas omakotitalo sulautuu kauniisti ympäröivään mäntymaisemaan ja rauhalliseen asuinalueeseen.

Kompassin 17 korkealaatuista asuinhuonetta on jaettu kahteen kotiryhmään, joihin asukkaat sijoittuvat toimintakykynsä mukaan. Kotiryhmissä on omat keittiö- ja oleskelutilat leivinuuneineen. Saunatiloista on pääsy vilvoitteluterassille. Jokaisella asukkaalla on oma tilava, wc:llä ja suihkulla varustettu huone, jonka saa sisustaa mieleisekseen. Palvelukodilla on iso viihtyisä piha, jossa on erikoisuutena oma grillikatos.

Kompassin henkilökunta on koulutettua ja ammattitaitoista. Vankka osaaminen ja vuosien työkokemus kehitysvammaisten parissa työskentelyssä takaa laadukkaan hoidon. Työntekijät ovat motivoituneita kehittämään työtään asiakaslähtöisesti aitoutta ja välitöntä suhtautumista unohtamatta. Asukkaat voivat osallistua omien voimavarojensa mukaan kodin arkiaskareisiin, kuten pyykkihuoltoon ja keittiötöihin.

Caritas Kompassin oma viihtyisä päivätoimintakeskus Ankkuri sijaitsee palvelukodin viereisessä. Toimintaa ohjaa oma päivätoiminnan ohjaaja. Asukkailla on mahdollista osallistua mm. liikuntaharrastuksiin, retkiin ja erilaisiin tapahtumiin. Lähiympäristön ulkoilu- ja liikuntamahdollisuudet ovat erinomaiset. Jäälin ostoskeskukseen on noin kilometrin matka ja julkiset liikenneyhteydet kulkevat ihan vierestä.

Caritas Kompassi on ARA-kohde ja asukasvalinta tehdään ARAn perusteiden mukaiseti: ”Asukkaiden valinta perustuu sosiaaliseen tarkoituksenmukaisuuteen ja taloudelliseen tarpeeseen, joita arvioidaan hakijan asunnontarpeen, varallisuuden ja tulojen perusteella”.

Osoite: Laivatori 1, Kiiminki, Suomi

Puhelin: 050406 5041 / palveluesimies Elina Ahvenlampi

Paikkatiedustelut: 050 375 8276 / palveluohjaaja Tuija Hyväri

Talotyyppi: Rivitalo

Valmistunut: 2012

Asuntomäärä: 17

Hissi: -

Lasitettu parveke: -

Caritas Kompassi sijaitsee Jäälin Kotirinteellä rauhallisella omakotitaloalueella.

• Yksikerroksinen rivitalo
  • Esteettömät tilat
  • Yhteiset saunatilat
  • Viihtyisät terassit yhteiseen käyttöön
  • Iso grillikatos pihassa

Palvelut

• Tehostettu palveluasuminen
  • Päivätoiminta
  • Caritaksen ateria- ja siivouspalvelut
  • Mahdollisuus henkilökohtaiseen apuun
  • Kuntoutuspalvelut saatavilla

Päivätoiminta tuo sisältöä arkeen ja ylläpitää toimintakykyä

Lisätiedot

• Kaksi kotiryhmää (9+8 asuntoa), joihin asukkaat sijoittuvat toimintakykynsä mukaan.
  • Kotiryhmissä on omat keittiö- ja oleskelutilat
  • Jokaisessa asuinhuoneessa kylpyhuone
  • Jokaisessa asuinhuoneessa ilmalämpöpumppu

Yhteisötoimintaa

• Asukkailla on mahdollisuus osallistua mm. liikuntaharrastuksiin, retkiin ja erilaisiin tapahtumiin.
  • Meillä käy vierailijoita mm. kokkikerhon merkeissä sekä koiravieraita
  • Pidämme musiikkihetkiä ja liikunnallisia tuokioita
  • Myös lähipäiväkodit, koulu sekä kirjasto ovat meille tärkeitä yhteistyötahoja

Seuraa monipuolista toimintaamme myös Facebookissa tai Instagramissa.

Kiinnostuitko kohteesta? Jätä viesti, niin olemme sinuun yhteydessä