Palvelutalo

Caritas-Koti

Oulun Taka-Lyötyssä sijaitseva Caritas-Koti tarjoaa turvallisen asuinympäristön ja aktiivista yhteisötoimintaa iloisessa senioriyhteisössä. Palvelutalossa on 102 korkeatasoista vuokrattavaa asuntoa.

Caritas-Koti sijaitsee tunnetulla Caritas-kylän ”seniorikampusalueella”. Kylän toiminta-ajatuksena on yhdistää ikääntyneille ja muille erityisryhmille tarkoitettua erimuotoista asumista ja palveluja. Palvelukeskuksen palvelut, kuten lounasravintola ja kahvila ovat tarjolla kaikille alueen asukkaille. Monipuolinen viikko-ohjelmamme sisältää esimerkiksi liikuntaryhmiä, kerhoja, laulutilaisuuksia, konsertteja, luentoja, hartauksia ja juhlapäivien viettoa.

Ostattavissa olevat kotihoitopalvelut tuovat turvaa ja tarjoavat huolenpitoa asukkaiden elämään. Eläväinen asuinyhteisö takaa sen, ettei kukaan jää yksin. Asukkaiden ja henkilökunnan kesken vallitsee vahva yhteisöllisyys. Caritas-Koti oli jo avautuessaan senioriasumisen suunnannannäyttäjä ja yhä edelleen se on Oulun tunnetuin ikäihmisten palvelutalo.

Osoite: Kapellimestarinkatu 2, Oulu, Suomi

Paikkatiedustelut: 040 769 8615 / asiakkuussuunnittelu

Talotyyppi: Kerrostalo

Valmistunut: 2003

Asuntomäärä: 102

Hissi: Kyllä

Lasitettu parveke: Kyllä

• Yhteiset sauna- ja pesutilat, terapia-alla
  • Yhteiset monitoimitilat
  • Oleskelutilaa joka asuinkerroksessa
  • Talossa oma kappeli
  • Infopiste avoinna ma, ke & pe klo 13-14.

Caritas-Koti sijaitsee Taka-Lyötyssä, keskustan ja Karjasillan palvelujen välittömässä läheisyydessä, hyvien kulkuyhteyksien varrella. Caritas-puisto tarjoaa viihtyisän oleskelupaikan ja ohjattua toimintaa kesäisin.

Kiinteistön omistaa Oulun seurakuntayhtymä.

Palvelut

• Kaikille avoin palvelukeskus
  • Info-piste (aukioloajat löydät täältä)
  • Viihtyisä lounasravintola monipuolisilla lounaslistoilla
  • Kahvila (myös lounaan mukaan myynti, elintarvikkeita)
  • Oma kappeli
  • Saunaosasto ja terapia-allas
  • Kuntosali
  • Verven kuntoutuspalvelut
  • Monitoimitilat, kaikille avoin viikko-ohjelma
  • Omaan kotiin tilattavat kotihoito-, lääkehuolto- ja siivouspalvelut
  • Turvaranneke ja -puhelin

Hinnasto

Asuntotiedot ja hinnat

• yksiöt (1h+tk+kh), 40 – 41,5 m² – vuokra alk. 666,73 €
  • kaksiot (2h+k+kh), 50 – 67 m² – vuokra alk. 804,39 €
  • kolmiot (3h+k+kh), 69 – 74 m² – vuokra alk. 1063,58 €

Esimerkkejä asunnoista

Sähkö- ja vesimaksut veloitetaan kulutuksen mukaan. Vuokralainen maksaa yhden kuukauden vuokravakuuden. Caritas-Kodin kiinteistön omistaa Oulun ev.-lut. seurakuntayhtymä, joka toimii myös asuntojen vuokraajana. Caritas tekee asukasvalinnan sekä tuottaa palvelut taaten palvelun korkean laadun ja henkilökunnan ammattitaidon. Palveluista laaditaan erillinen palvelusopimus, joka perustuu henkilökohtaisiin palvelutarpeisiin ja toiveisiin.

Tähän kohteeseen voit hakea myös sähköisesti!

Ohjeet asuntohakemukseen

Yhteisötoimintaa

Vapaaehtoistoiminnan aktiiviset ryhmät:

• Liikunta- ja peliryhmät
  • Keskustelu- ja kulttuuriryhmät
  • Musiikki- ja kädentaitoryhmät
  • Asukaskahvilat
  • Ystävätoiminta

Lisäksi:

• Hengelliset tilaisuudet
  • Paljon erilaisia tapahtumia ja retkiä

Toiminta on pääsääntöisesti maksutonta ja kaikille avointa. Ilmoitamme aina erikseen tapahtumamainoksissamme, mikäli tapahtuma (esim. konsertti tai näytelmä) tai retki on maksullinen.

Katso Caritaksen kaikki viikko-ohjelmat ja tapahtumat

Kiinnostuitko kohteesta? Jätä viesti, niin olemme sinuun yhteydessä

• Henkilötietojen käsittelyssä noudatamme EU:n yleistä tietosuoja-asetusta (GDPR). Lisätietoja Caritaksen henkilötietojen käsittelystä löydät tietosuojasivultamme (linkki sivun alalaidassa). Huomioithan, että yhteydenottolomake ei ole tarkoitettu arkaluontoisten terveys- ja sosiaalitietojen käsittelyyn.