Palvelukoti

Caritas Luotsi

Oulunsalossa sijaitseva Caritas Luotsi tarjoaa palvelukotiasumista kehitysvammaisille kodinomaisessa ja turvallisessa ympäristössä. Luotsissa on kaksi kotiryhmää, joissa molemmissa on 9 asuntoa. Asukkaiden hyvinvoinnista vastaa ammattitaitoinen henkilökuntamme, joka on paikalla ympäri vuorokauden.

Jokaisella asukkaalla on wc:llä ja suihkulla varustettu oma huone, jonka saa kalustaa mieleisekseen. Yhteiset oleskelutilat ovat viihtyisät ja kauniisti sisustettu. Erillisessä, vaalein sävyin sisustetussa aistihuoneessa pääsee halutessaan rauhoittumaan. Omaiset ovat aina tervetulleita vierailulle ja yhteisiin juhliin.

Päivätoiminta on kiinteä osa asukkaiden arkea ja sitä järjestetään pihapiirissä sijaitsevassa omassa tilassa. Päivätoiminnan suunnitelmallisuudesta ja tavoitteellisuudesta vastaa päivätoiminnan ohjaaja. Asukkailla on myös mahdollista osallistua ohjatusti palvelukodin arkiaskareisiin.

Kuntoilutuokiot, musiikki ja luonto ovat tärkeä osa arkeamme. Laulutuokioita järjestetään kitaran ja muiden soittimien säestyksellä tai karaoken tahtiin. Sään salliessa oleskellaan paljon ulkona ja tehdään pieniä retkiä. Kesäisin viljelemme hyötykasveja laatikkopuutarhassa. Asukkaamme käyvät myös säännöllisesti allasjumpassa Caritas-kodilla, jonka jälkeen ruokaillaan Caritaksen ravintolassa.

Kauppakeskus Kapteenin palvelut, kuten kirjasto ja päivittäistavarakauppa, ovat vain kävelymatkan päässä.

Caritas Luotsi on ARA-kohde ja asukasvalinta tehdään ARAn perusteiden mukaiseti: ”Asukkaiden valinta perustuu sosiaaliseen tarkoituksenmukaisuuteen ja taloudelliseen tarpeeseen, joita arvioidaan hakijan asunnontarpeen, varallisuuden ja tulojen perusteella”.

Osoite: Pappilantie 5, Oulunsalo, Suomi

Puhelin: 050 370 7214 / palveluesimies Katja Lammi

Paikkatiedustelut: 044 468 4330 / palveluohjaaja Tuija Hyväri

Talotyyppi: Kerrostalo

Valmistunut: 2009

Asuntomäärä: 18

Hissi: -

Lasitettu parveke: -

Caritas Luotsi sijaitsee Oulunsalossa rauhallisella alueella Kauppakeskus Kapteenin välittömässä läheisyydessä.

• Erillinen päivätoiminnan tila
  • Monitoimitilaa kellarikerroksessa

Palvelut

• Tehostettu palveluasuminen
  • Päivätoiminta
  • Caritaksen ateriapalvelut
  • Caritaksen siivouspalvelut
  • Mahdollisuus henkilökohtaiseen apuun
  • Kuntoutuspalvelut saatavilla

Päivätoiminta tuo sisältöä arkeen ja ylläpitää toimintakykyä

• 9 + 9 asuntoa
  • Viihtyisät yhteiset tilat asukkaille
  • Jokaisessa asuinhuoneessa oma wc- ja suihkutila

Caritas Luotsi ja Nestori esittäytyvät

Yhteisötoimintaa

Caritas järjestää monipuolista yhteisöllistä toimintaa asukkailleen, kuten retkiä, leirejä ja vierailuja eri kohteissa. Tapahtumiin voi osallistua halutessaan.

Seuraa monipuolista toimintaamme myös Facebookissa tai Instagramissa.

Kiinnostuitko kohteesta? Jätä viesti, niin olemme sinuun yhteydessä