Palvelukoti

Caritas Maininki

Caritas Maininki on Oulun Pateniemessä sijaitseva kehitysvammaisten palvelukoti. Viihtyisässä omakotitalossa on neljä neljän asunnon kotiryhmää, joissa on yhteensä 20 asukaspaikkaa ja yhteistä tilaa asukkaille. Palvelukoti tarjoaa tehostettua palveluasumista haastavasti käyttäytyville kehitysvammaisille kodinomaisessa asumisympäristössä. Ammattitaitoinen henkilökuntamme on paikalla ympäri vuorokauden. Tilojen yksinkertaisuuteen ja selkeyteen on kiinnitetty erityistä huomiota.

Päivätoiminta on osa arkea ja aktiivista elämää. Oma päivätoiminnan tila sijaitsee lyhyen kävelymatkan päässä palvelukodista. Viikot rakentuvat yksilötöistä, kädentaidoista, luovasta itseilmaisusta, ryhmätoiminnoista, liikunnasta ja musiikista. Asiakkaiden yksilölliset kyvyt huomioidaan ja mahdollistetaan jokaiselle ryhmäläiselle erilaisia elämyksiä ja mielekästä sisältöä.

Lue juttu Mainingin päivätoiminnasta

Palvelukodissa on oma luontoaiheinen aistihuone, jossa asukkaat voivat rentoutua ja rauhoittua ohjaajan kanssa. Talo on yksitasoinen ja taloa ympäröi viihtyisä piha-alue, jossa oleskellaan paljon sään salliessa. Asukkaat saavat kasvattaa viljelylaatikoissa vihanneksia ja kukkia.

Lue lisää aistihuoneesta

Kehitysvammaisuudestaan huolimatta jokaisella kehitysvammaisella on lukuisia yksilöllisiä taitoja, kiinnostuksen kohteita ja persoonallisia ominaisuuksia, joita voimme arjessa arvostaa ja vahvistaa. Kun otamme huomioon nämä ja kehitysvammaisen tukea vaativat erityispiirteet, hänen kokonaisvaltainen hyvinvointinsa kohenee.

Lue Ylen tekemä juttu Caritas Mainingista (21.6.2017)

Osoite: Raamipolku 4, Oulu, Suomi

Puhelin: 044 468 4351 / palveluesimies Teija Rintamäki

24/7 Puhelin: 044 468 4368 / henkilökunta

Paikkatiedustelut: 050 375 8276 / asiakkuussuunnittelija Anu Havana

Talotyyppi: Rivitalo

Valmistunut: 2017

Asuntomäärä: 20

Hissi: -

Lasitettu parveke: -

• Yksitasoinen rivitalo
  • Aidattu piha-alue, jokaisesta kotiryhmästä oma käynti terassille
  • Erillinen päivätoiminnan tila
  • Aistihuone

Palvelut

• Henkilökunta paikalla ympäri vuorokauden
  • Caritaksen ateria- ja siivouspalvelut
  • Päivätoiminta
  • Mahdollisuus henkilökohtaiseen apuun
  • Kuntoutuspalvelut saatavilla

Päivätoiminta tuo sisältöä arkeen ja ylläpitää toimintakykyä

Yhteisötoimintaa

Caritas järjestää monipuolista yhteisöllistä toimintaa asukkailleen, kuten retkiä, leirejä ja vierailuja eri kohteissa. Tapahtumiin voi osallistua halutessaan.

Seuraa monipuolista toimintaamme myös Facebookissa tai Instagramissa.

Kiinnostuitko kohteesta? Jätä viesti, niin olemme sinuun yhteydessä

• Henkilötietojen käsittelyssä noudatamme EU:n yleistä tietosuoja-asetusta (GDPR). Lisätietoja Caritaksen henkilötietojen käsittelystä löydät tietosuojasivultamme (linkki sivun alalaidassa). Huomioithan, että yhteydenottolomake ei ole tarkoitettu arkaluontoisten terveys- ja sosiaalitietojen käsittelyyn.