Palvelutalo

Caritas Matriiti

Oulujoen läheisyydessä Tuirassa sijaitseva palvelutalo Caritas Matriiti on erinomainen vaihtoehto kaikille esteettömiä asuntoja ja turvallista asumista tarvitseville. Kattavat palvelut tuovat helpotusta ja turvaa arkeen. Talossa on tarjolla monenlaista yhteisöllistä toimintaa, johon kaikki ovat tervetulleita.

Caritas Matriitin kerrostalossa on 62 korkealaatuista palveluasuntoa. Lisäksi kaksikerroksisessa luhtitalossa on kymmenen tilavaa kaksiota, jotka soveltuvat erityisesti liikuntavammaisille henkilöille. Lisäksi talossa on kaksi tehostetun asumispalvelun palvelukotia.

Caritas Matriitissa hoitohenkilökuntaa on paikalla kaikkina aikoina. Asumisen tueksi on saatavilla kotihoitoa, turvapuhelinpalvelu sekä siivousta. Palvelut räätälöidään asukkaille aina henkilökohtaisesti. Alakerran palvelukeskuksen ravintolassa voi nauttia lounaan tai iltapäiväkahvit. Juhlasalissa järjestetään monenlaista asukkaiden yhteistä maksutonta toimintaa. Asukkaiden käytössä on myös oma kuntosali.

Caritas Matriiti on ARA-kohde ja asukasvalinta tehdään ARAn perusteiden mukaiseti: ”Asukkaiden valinta perustuu sosiaaliseen tarkoituksenmukaisuuteen ja taloudelliseen tarpeeseen, joita arvioidaan hakijan asunnontarpeen, varallisuuden ja tulojen perusteella”.

Osoite: Valtatie 37, Oulu, Suomi

Paikkatiedustelut: 040 769 8615 / palveluohjaaja Anna-Leena Kallio

Talotyyppi: Kerros-/luhtitalo

Valmistunut: 2014

Asuntomäärä: 62

Hissi: Kyllä

Lasitettu parveke: Kyllä

• kohteessa 62 kerrostaloasuntoa ja 10 luhtitaloasuntoa
  • yhteiset sauna- ja pesutilat
  • yhteiset monitoimitilat

Caritas Matriiti sijaitsee Tuirassa, Oulun keskustan läheisyydessä. Lähialueen palveluihin kuuluvat terveysasema ja päivittäistavarakauppa. Hyvät kulkuyhteydet ja viihtyisät ulkoilumaastot Oulujoen varressa.

Palvelut

• Kaikille avoin palvelukeskus
  • Viihtyisä lounasravintola
  • Fysioterapeutin vastaanotto
  • Kuntosali
  • Monitoimitilat, joissa monipuolinen viikko-ohjelma
  • Omaan kotiin tilattavat Caritaksen kotihoito-, lääkehuolto- ja siivouspalvelut
  • Turvapalvelu
  • Info-piste avoinna arkisin

Kerrostalo

• 1 h+kk  31,5–36 m², vuokra alk. 373,60 €/kk
  • 2 h+kk  40,5–53,5 m², vuokra alk. 480,30 €/kk
  • 3 h+kk  58–74 m², vuokra alk. 687,90 €/kk

Esimerkkejä asunnoista:

Luhtitalo

• 2h+kk  50 m²,  vuokra 593 €/kk
  • 2h+kk  50,5 m²,  vuokra 598,90 €/kk
  • 2h+kk  52 m²,  vuokra 616,70 €/kk

Esimerkkejä asunnoista:

Vuokralainen maksaa vuokravakuuden, joka on yhden kuukauden vuokra. Vuokran lisäksi asukas maksaa vesimaksun 16€/hlö/kk ja tekee oman sähkösopimuksen käyttösähköstä. Palveluista laaditaan erillinen palvelusopimus, joka perustuu henkilökohtaisiin palvelun tarpeisiin ja toiveisiin.

Asuntohakemus

Selvitys asiakkaan terveydentilasta palveluasuntoa varten

Yhteisötoimintaa

Caritas Matriiti yhteisötoiminta

Vapaaehtoistoiminnan aktiiviset ryhmät:

• Yhteislaulut
  • Musiikkiryhmä
  • Keskusteluryhmä
  • Kädentaitoryhmä
  • Asukaskahvilat
  • Ystävätoiminta

Lisäksi:

• Hengelliset tilaisuudet
  • Paljon erilaisia tapahtumia ja retkiä

Toiminta on pääsääntöisesti maksutonta ja kaikille avointa Caritas-Säätiön tarjoamaa toimintaa. Ilmoitamme aina erikseen tapahtumamainoksissamme, mikäli tapahtuma (esim. konsertti tai näytelmä) tai retki on maksullinen.

Katso kaikki Caritaksen viikko-ohjelmat

Seuraa monipuolista toimintaamme myös Facebookissa tai Instagramissa.

Kiinnostuitko kohteesta? Jätä viesti, niin olemme sinuun yhteydessä