Palvelukoti

Caritas Nestori

Caritas Nestori on Oulunsalossa sijaitseva 8-paikkainen ympärivuorokautista tehostettua asumispalvelua tarjoava palvelukoti. Asiakkaat ovat neurologisesti vammautuneita tai neurologista sairautta sairastavia henkilöitä. Asiakkaiden avun ja ohjauksen tarve vaihtelee yksilöllisesti ja palvelumme perustuu asiakkaan tarpeista lähtevään, yhteistyössä laadittuun hoito- ja palvelusuunnitelmaan.

Jokaisella asiakkaalla on oma asunto, jossa on tupakeittiö, makuuhuone ja tilava kylpyhuone. Asiakkaat voivat sisustaa asuntonsa haluamallaan tavalla. Asukkaiden yhteisissä oleskelutiloissa ruokaillaan ja vietetään aikaa yhdessä. Asiakkaiden omaiset ja läheiset ovat aina tervetulleita vierailulle ja yhteisiin tapahtumiin.

Hoitohenkilökuntamme on paikalla ympäri vuorokauden. Henkilökunta huolehtii asiakkaiden päivittäisestä hoidosta ja huolenpidosta sekä virikkeellisestä arjesta. Tavoitteenamme on kuntoutumista edistävän hoitotyön avulla tukea asiakkaan itsenäistä selviytymistä. Henkilökuntamme on vammaistyöhön erikoistunutta ja työtä tehdään moniammatillisen tiimin kanssa, johon kuuluu muun muassa fysio- ja toimintaterapeutteja.

Caritas Nestorin asiakkailla on mahdollisuus osallistua päivätoimintaan, jota järjestetään yksikön pihapiirissä sijaitsevassa viihtyisässä omassa tilassa. Päivätoiminnan ohjaaja vastaa toiminnasta tavoitteellisesti ja suunnitellusti. Päivätoiminnan sisältö suunnitellaan yhdessä asiakkaiden kanssa. Kodikas pihapiiri ja lähiympäristö tarjoavat mahdollisuuden turvalliseen liikkumiseen, harrastamiseen ja asiointiin.

Caritas Nestori on ARA-kohde ja asukasvalinta tehdään ARAn perusteiden mukaiseti: ”Asukkaiden valinta perustuu sosiaaliseen tarkoituksenmukaisuuteen ja taloudelliseen tarpeeseen, joita arvioidaan hakijan asunnontarpeen, varallisuuden ja tulojen perusteella”.

Osoite: Pappilantie 5, Oulunsalo, Suomi

Puhelin: 050 370 7214 / palveluesimies Johanna Venninen

Paikkatiedustelut: 050 375 8276 / palveluohjaaja Tuija Hyväri

Talotyyppi: Kerrostalo

Valmistunut: 2010

Asuntomäärä: 10

Hissi: On

Lasitettu parveke: On

Palvelut

• Henkilökunta paikalla ympäri vuorokauden
  • Caritaksen ateria- ja siivouspalvelut
  • Mahdollisuus päivätoimintaan
  • Mahdollisuus henkilökohtaiseen apuun
  • Kuntoutuspalvelut saatavilla

Päivätoiminta tuo sisältöä arkeen ja ylläpitää toimintakykyä

Yhteisötoimintaa

Caritas järjestää monipuolista yhteisöllistä toimintaa asukkailleen, kuten retkiä, leirejä ja vierailuja eri kohteissa. Tapahtumiin voi osallistua halutessaan.

Seuraa monipuolista toimintaamme myös Facebookissa tai Instagramissa.

Kiinnostuitko kohteesta? Jätä viesti, niin olemme sinuun yhteydessä