Palvelukoti

Caritas Niemelä

Caritas Niemelä on 17-paikkainen palvelukoti, joka sijaitsee Tuirassa palvelutalo Caritas Matriitin yhteydessä. Asukkaillamme on vammaispalvelulain mukainen oikeus palveluihin. Asukkaidemme avun ja ohjauksen tarve vaihtelee yksilöllisesti ja palvelumme perustuu asiakkaan tarpeista lähtevään, yhteistyössä laadittuun hoito- ja palvelusuunnitelmaan. Ammattitaitoinen, vammaistyöhön erikoistunut henkilökuntamme on paikalla ympäri vuorokauden.

Jokaisella asukkaalla on oma asuinhuone, jossa on olohuone, makuualkovi sekä tilava kylpyhuone. Huone sisustetaan omilla tavaroilla ja kalusteilla viihtyisäksi ja oman näköiseksi. Yhteisissä tiloissa ruokaillaan ja seurustellaan muiden ihmisten kanssa. Tilat on sisustettu viihtyisäksi eri teemojen mukaan.

Asukkaille on tarjolla aktiivista päivätoimintaa oman ohjaajan vetämänä. Caritas Matriitin palvelukeskuksen tapahtumiin on asukkaidemme mahdollista osallistua toiveiden mukaan. Viikko-ohjelmassa on erilaisia lukuhetkiä, levyraatia, jumppaa, tietovisaa, askartelua ja vierailevia esiintyjiä. Palvelukodin sijainti aivan Oulujoen tuntumassa tarjoaa upeat ulkoilumaastot. Läheltä löytyvät muun muassa päivittäistavarakauppa ja terveysasema.

Caritas Niemelä on ARA-kohde ja asukasvalinta tehdään ARAn perusteiden mukaiseti: ”Asukkaiden valinta perustuu sosiaaliseen tarkoituksenmukaisuuteen ja taloudelliseen tarpeeseen, joita arvioidaan hakijan asunnontarpeen, varallisuuden ja tulojen perusteella”.

Osoite: Valtatie 37, Oulu, Suomi

Puhelin: 040 1371 908 / palveluesimies Mari Uurtamo

Paikkatiedustelut: 050 375 8276 / palveluohjaaja Tuija Hyväri

Talotyyppi: Kerrostalo

Valmistunut: 2014

Asuntomäärä: 17

Hissi: On

Lasitettu parveke: On

Palvelut

• Tehostettu palveluasuminen
  • Mahdollisuus päivätoimintaan
  • Ateria- ja siivouspalvelut
  • Kuntoutuspalvelut saatavilla
  • Talossa lounasravintola ja kahvila

• Hoitovuorokausimaksu: kotikunnan maksusitoumus
  • Ateriamaksu: 14,29 € /vrk
  • Vuokra: 515,91 € /kk /29 m²
  • Vesimaksu 14,00 € /kk
  • Sähkömaksu: 11 € /kk

Yhteisötoimintaa

Caritas Matriitissa on tarjolla monipuolista maksutonta talon asukkaiden yhteistä viikko-ohjelmaa. Lue lisää

Caritas järjestää monipuolista yhteisöllistä toimintaa asukkailleen, kuten retkiä, leirejä ja vierailuja eri kohteissa. Tapahtumiin voi osallistua halutessaan.

Seuraa monipuolista toimintaamme Facebookissa tai Instagramissa.

Kiinnostuitko kohteesta? Jätä viesti, niin olemme sinuun yhteydessä