Palveluasuntoja

Caritas Rovaniemi

Vuonna 2017 valmistunut Caritas Rovaniemi muodostuu kahdesta asuintalosta, 4- ja 6-kerroksisista rakennuksista. Talojen välissä on ne toisiinsa yhdistävä viihtyisä palvelukeskus. Sijaintimme on keskeinen, sillä meille on hyvät kulkuyhteydet ja ydinkeskustan palvelut ovat lähellä – vain kävelymatkan päässä!

Caritas Rovaniemellä asuu sekä vammaisia henkilöitä että ikäihmisiä. Kaikille avoin monipalvelukeskus toimii talon sydämenä. Asuinyhteisömme ovat aktiivisia ja panostamme asukkaiden viihtyvyyteen. Meillä on paljon yhteisiä tiloja, joissa voi harrastaa ja viettää mukavaa aikaa naapureiden kanssa. Kaikille avoin lounasravintola Vanha Varikko on niin asukkaiden kuin muidenkin nälkäisten herkuttelupaikka.

Vammaiselle henkilölle voimme suunnitella yhdessä sellaisen palvelukokonaisuuden, joka tukee itsenäistä elämää parhaalla mahdollisella tavalla. Tarjoamme toimivan ja esteettömän asunnon, vammaispalvelulain mukaiset palvelut yksilöllisen tarpeen mukaan sekä mukavaa yhdessä tekemistä samanhenkisessä porukassa. Asiakkaiden avun ja ohjauksen tarve vaihtelee yksilöllisesti ja palvelu perustuu asiakkaan tarpeista lähtevään, yhteistyössä laadittuun hoito- ja palvelusuunnitelmaan.

Talossa on neljä tehostetun autetun asumisen kotiryhmää vammaisille henkilöille. Jokaisessa kotiryhmässä on viisi kotia. Asukkaat kalustavat ja sisustavat oman kotinsa haluamallaan tavalla. Lisäksi jokaisessa kotiryhmässä on asukkaille yhteistä tilaa oleskeluun, ruokailuun ja päivätoimintaan.

Caritas Rovaniemi on laajentunut viime vuosina, kun palvelujen piiriin on liittynyt vuonna 2018 valmistunut viereinen kerrostalo, Lapinleimu, sekä vuonna 2019 avattu Loiste. Näissä taloissa asukkaat asuvat itsenäisemmin, kuitenkin Caritaksen palveluihin arjessa tukeutuen.

Osoite: Lapinkatu 1, Rovaniemi, Suomi

Puhelin: 045 675 9329 / Palveluesimies Saimi Vilmi

Paikkatiedustelut: 040 505 1490 / Itsenäinen asuminen/ikäihmiset Sari Ruonala/ Vammaispalvelut Saimi Vilmi (yllä)

Talotyyppi: Kerrostalo

Valmistunut: 2017

Asuntomäärä: 87

Hissi: Kyllä (2)

Lasitettu parveke: Kyllä

• Yhteiset saunatilat
  • Pesula ja kuivaushuone
  • Asuntokohtainen varasto
  • Yhteiset monitoimitilat
  • Palvelukeskus (mm. lounasravintolapalvelut)
  • Autopaikkoja 40 kpl, hinta 30 €/kk (pihapaikkoja, ei katosta)

Caritas Rovaniemi sijaitsee hyvin kulkuyhteyksien varrella ja aivan Rovaniemen keskustan tuntumassa. Keskustan palvelut n. 1,5 km, lähikauppa n. 300 m ja terveysasema n. 2 km.

Palvelut

• Vammaispalvelut yksilöllisen tarpeen mukaan
  • kotihoitopalvelu
  • turvapuhelinpalvelu
  • lounasravintola
  • yhteistä toimintaa ja asukkaiden juhlia

• 1h+kk, 29 m²–29,5 m² vuokrat alk. 541,33 €
  • 1h+kk, 39 m²–39,5 m² vuokrat alk. 696,73 €
  • 2h+kk, 38 m²–38,5 m² vuokrat alk. 717,32 €
  • 2h+ kk, 41,5 m²–45 m² vuokrat alk. 767,74 €

Vesimaksu 18 €/kk.
Vakuutena yhden kuukauden vuokra.

Pohjapiiroksia asunnoista (esimerkkiasuntoja)

• Kaikissa huoneistoissa joko ranskalainen parveke, parveke tai terassi.
  • Kaapelitelevisiojärjestelmä
  • Taloyhtiökohtainen laajakaistapalvelu

Asuntohakemus

Yhteisötoimintaa

Talossa on paljon erilaisia kokoontumistiloja, asukkaidemme yhteisiä olohuoneita.  Virkistystoimintaa järjestävät pääasiassa vapaaehtoiset. Tule mukaan vapaaehtoistoimintaamme!

Katso Caritaksen kaikki viikko-ohjelmat täältä.

Seuraa monipuolista toimintaamme Facebookissa tai Instagramissa.

Kiinnostuitko kohteesta? Jätä viesti, niin olemme sinuun yhteydessä

• Henkilötietojen käsittelyssä noudatamme EU:n yleistä tietosuoja-asetusta (GDPR). Lisätietoja Caritaksen henkilötietojen käsittelystä löydät tietosuojasivultamme (linkki sivun alalaidassa). Huomioithan, että yhteydenottolomake ei ole tarkoitettu arkaluontoisten terveys- ja sosiaalitietojen käsittelyyn.