Palvelukoti

Caritas Veturi

Oulun Etu-Lyötyssä sijaitseva Caritas Veturi tarjoaa vammautuneille henkilöille yhteisöllistä asumista kodinomaisessa ympäristössä, sekä yksilöllisten tarpeiden mukaista kuntouttavaa hoitoa ja huolenpitoa ympärivuorokautisesti. Veturissa on 10 asukaspaikkaa. Asiakkaitamme ovat esimerkiksi henkilöt, joilla on aivovamma tai pitkäaikainen neurologinen sairaus, joka vaikuttaa henkilön toimintakykyyn laaja-alaisesti. Asiakkaamme saavat vertaistukea ja arki meillä on turvallista ja sujuvaa.

Ammattitaitoinen, vammaistyöhön erikoistunut henkilökuntamme tukee ja edistää kaikessa toiminnassaan asukkaan kuntoutumista. Moniammatillisessa hoitotiimissä työskentelee lähihoitajia, sairaanhoitajia, sosionomeja, toimintaterapeutteja, fysioterapeutteja sekä avustajia.

Jokaisella asukkaalla on oma kylpyhuoneella/wc-tilalla varustettu huone, joka kalustetaan omilla huonekaluilla ja rakkailla esineillä. Viihtyisät yhteistilat ovat ruokailua ja yhdessäoloa varten. Palvelukodilla on oma aurinkoinen terassi ja Etu-Lyötyn Veturiaukion viihtyisä puisto on asukkaiden suosittu ulkoilupaikka.

Caritas Veturissa on lisäksi oma viihtyisä ja tilava päivätoiminnan tila. Päivätoimintaa järjestetään arkipäivisin klo 10-11:30. Päivätoiminta on suunniteltu asiakkaiden toimintakyvyn ja kommunikointikyvyn mukaan. Aihepiireihin kuuluu vahvasti musiikki, kulttuuri ja erilaisten pelien pelaaminen avustettuna. Järjestämme myös retkiä talon ulkopuolelle.

Caritas Veturi on ARA-kohde ja asukasvalinta tehdään ARAn perusteiden mukaiseti: ”Asukkaiden valinta perustuu sosiaaliseen tarkoituksenmukaisuuteen ja taloudelliseen tarpeeseen, joita arvioidaan hakijan asunnontarpeen, varallisuuden ja tulojen perusteella”.

Osoite: Rautatienkatu 30, Oulu, Suomi

Puhelin: 050 433 7993 / palveluesimies Mononen Henrika

Paikkatiedustelut: 050 375 8276 / palveluohjaaja Tuija Hyväri

Talotyyppi: Kerrostalo

Valmistunut: 2010

Asuntomäärä: 10

Hissi: On

Lasitettu parveke: On

Palvelut

• Ympärivuorokautinen asumispalvelu
  • Caritaksen ateria- ja siivouspalvelut
  • Mahdollisuus päivätoimintaan
  • Mahdollisuus henkilökohtaiseen apuun
  • Kuntoutuspalvelut saatavilla

Päivätoiminta tuo sisältöä arkeen ja ylläpitää toimintakykyä

Yhteisötoimintaa

Seuraa monipuolista toimintaamme myös Facebookissa tai Instagramissa.

Kiinnostuitko kohteesta? Jätä viesti, niin olemme sinuun yhteydessä