Koronavirus: Ajankohtaista palvelutaloissamme ja lounasravintoloissamme (päivitetty 18.6.2020)

Rauhallinen koronatilanne antaa mahdollisuuden omaisille vierailla palvelutaloissamme asuvien läheistensä luona. Pyydämme kuitenkin kiinnittämään erityistä huomiota hygieniaohjeisiin ja riittävään turvaväliin vierailun aikana.

Korona-ajan vierailurajoitusten ajan palvelutaloissamme käytössä ollut kauppakassien vientipalvelu ulko-ovelta asukkaiden kotiovelle päättyy torstaina 18.6.

Mikäli haluatte tilata päivittäistavaroita kotiinkuljetuksella, voitte tilata palvelun esimerkiksi Seniori Kauppakassipalvelusta puh. 0600 303040 / Kari Helanen.

ASIOINTI CARITAKSEN LOUNASAVINTOLOISSA 22.6. ALKAEN

Ravintola Caritaksessa ja Cafe Caritaksessa lounas on tarjolla klo 10.45–13.00, kahvila on avoinna 7.30–14.00. Ravintola Matriitissa ja Vanhassa Varikossa lounas on tarjolla klo 10.30–13.00, ravintola on avoinna 8.00–14.00. Pyydämme huomioimaan meillä asioidessanne seuraavat turvallisuusasiat:

Ravintoloihin ja kahvilaan saa tulla asiakkaaksi vain täysin oireettomana!

Yskimisohje

• suojaa suusi ja nenäsi kertakäyttönenäliinalla, kun yskit tai aivastat
  • jos sinulle ei ole nenäliinaa, yski tai aivasta puserosi hihan osaan, älä käsiisi
  • laita käytetty nenäliina välittömästi roskiin

Käsihygienia ennen ravintolaan tai kahvilaan tuloa:

• pese kädet huolellisesti vedellä ja saippualla (aulassa wc-tilat)
  • käytä käsidesiä, sitä löytyy aulasta, ravintolasta ja kahvilasta

Asiakasmäärät

• asiakaspaikoista 75 % on käytössä
  • voit joutua odottamaan vuoroasi ennen kuin pääset syömään
  • jos asiakaspaikat ovat täynnä, odota vuoroasi terassilla (Ravintola Caritas) tai aulassa (Matriiti, Vanha Varikko)

Turvaväli

• pidä välimatkaa edelläsi olevaan henkilöön

Buffetruokailuun palataan asteittain

• Ravintola Vanhassa Varikossa palataan normaaliin buffetruokailuun 29.6.2020 alkaen.
  • Ravintola Caritaksen keittiö on remontissa, minkä vuoksi Ravintola Caritaksessa ja Ravintola Matriitissa on ajalla 22.6.–31.8.2020 lounaalla on tarjolla yksi lämminruokavaihtoehto, salaatti tai raaste, leipää ja levitettä sekä ruokajuoma. Remontin on arvioitu valmistuvan 31.8.2020. Mikäli remontti on valmis aikaisemmin, palaamme Ravintola Matriitissa ja Ravintola Caritaksessa normaaliin buffetruokailuun.

• Kahvilasta saa ottaa itse pakattuja tuotteita ja kahvia.

Hygienia tiloissamme

• Ravintola Caritaksessa on käytössä kertakäyttöastiat (keittiöremontin vuoksi). Astiat hävitetään käytön jälkeen ja tarjottimet puhdistetaan pesemällä ne käsin.
  • henkilökuntamme pyyhkii pintoja mahdollisimman usein (pöydät, tuolit, linjasto).

Pyydämme välttämään muuta oleskelua ravintolassa lounasaikana, jotta saamme palveltua ruokailevat asiakkaamme ja ostoksilla käyvät asiakkaamme turvallisesti. Ravintoloita koskevat asiakasmäärään liittyvät rajoitukset poistuvat kokonaan 13.7.2020 alkaen.

Asiakkaan on noudatettava ravintolan toimintatapoja ja henkilökunnan ohjeita. Jos asiakas ei noudata näitä, henkilökunnalla on oikeus poistaa asiakas tiloista majoitus- ja ravitsemistoiminnasta annetun lain nojalla (Laki majoitus- ja ravitsemistoiminnasta (308/2006) 5 §).

Halutessanne teillä on oikeus saada nähtäville ravintolan suunnitelma koronan varalta.

Tiedote – ruokailu Ravintola Caritaksessa ja Ravintola Matriitissa 22.6.2020 alkaen

Tiedote – ruokailu Ravintola Vanhassa Varikossa 22.6.2020 alkaen

Anna-Maija Siikauoma, ateriapalvelupäällikkö