Koronarajoituksia on jatkettu 5.4. asti

Oulussa ja Rovaniemellä suosituksia ja rajoituksia on jatkettu 5.4.2021 saakka.

Jatkamme koronarajoituksia ja suosituksia Caritaksessa 5.4. saakka. Tauolla pysyvät kuntosalin yleisövuorot sekä yleiset sauna- ja uintivuorot (Caritas-Koti). Vapaaehtoisten vetämät ryhmät ja yhteisötoiminta on edelleen toimintatauolla. Suosittelemme liikuntaa ulkona.

Caritas Sairaalassa on edelleen voimassa vierailukielto. Tapauskohtaista harkintaa voidaan tehdä (esimerkiksi saattohoito). Sairaalan henkilökunnan tavoitatte tiedusteluja varten numerosta 08 522 5450.

Myös vierailuja palvelutaloissamme asuvien ikäihmisten luona tulee mahdollisuuksien mukaan välttää.

Yleisesti muistutamme kaikkia hyvästä käsihygieniasta ja maskin käytöstä yleisissä tiloissa. Suositus turvaväliksi on 2 metriä. Vähäisissäkin oireissa kannattaa hakeutua koronatesteihin.

Lounasravintolamme Caritas-Kodissa, Caritas Matriitissa ja Caritas Rovaniemellä on suljettu 28.3. asti siten, että buffetlounasta ei ravintoloissa ole enää tarjolla. Ravintoloista ja kahvilastamme voi ostaa peruselintarvikkeita ja ruoka-annoksia mukaan, mutta ravintoloihin ei voi jäädä ruokailemaan.

Vierailut asumisyksiköissä

Toivomme, että vierailuja yksiköissämme vältetään toistaiseksi mahdollisuuksien mukaan. Toivomme kaikkien vierailujen sopimista etukäteen soittamalla asumisyksikköön. Välttämättömät vierailut tulee toteuttaa vain aivan terveenä ja noudattamalla henkilökunnan antamia ohjeita. Suosittelemme suojaimien käyttämistä kaikissa kohtaamisissa. Rajaamme tällä hetkellä yksiköiden yhteistilojen käytön vain yksikön asiakkaiden ja henkilökunnan käyttöön. Vierailun aikana tulee oleskella vain asiakkaan asunnossa/huoneessa.

Yksikön henkilökunta auttaa tarvittaessa yhteydenpidossa vaihtoehtoisin tavoin mm. videopuheluiden välityksellä tai yhdessä ulkoillen riittävin turvavälein. Jos Sinulla on kysymyksiä läheisesi elämään liittyen, ole rohkeasti yhteydessä yksikköön. Henkilökunta auttaa kyllä.