Oulun kaupunki tiedottaa yli 85-vuotiaiden rokotuksista – lisätietoa Caritaksen kotihoidon asiakkaiden rokotuksista (päivitetty 8.2.)

Oulussa 85-vuotiaiden ja sitä vanhempien massaro­ko­tukset alkavat 20.2.2021. Rokotuspaikkana on Ouluhalli.

Rokotteen voi saada myös 85-vuotiaan tai vanhemman henkilön kanssa samassa taloudessa asuva

• omaishoitaja (jolla on päätös omaishoidon tuesta) tai
  • 70-vuotias tai sitä vanhempi henkilö.

Toimintaohjeet ja tarkemmat tiedot Oulun kaupungin sivuilta Oulun kaupungin tiedote 5.2.2021

Päivitys tiedotteeseen 8.2.

Caritaksen kotihoidon asiakkaat saavat rokotteen kotiin annettavana palveluna.

Ne Caritaksen kotihoidon asiakkaat, joilla on Oulun kaupungin myöntämä palveluseteli tai ostopalvelusopimus, ovat oikeutettuja saamaan rokotteen kotonaan. Kaikkien muiden tulee toimia Oulun kaupungin ohjeistuksen mukaisesti.

Kotihoidon asiakkaidemme ei tarvitse varata itse aikaa rokotukseen, vaan kotihoidon henkilökunta ilmoittaa rokotusajankohdan asiakkaalle. Aikataulu ei ole vielä tiedossa, se selviää aina sen mukaan minkä verran rokotteita saapuu. Ilmoitamme asiakkaillemme ennakkoon, milloin rokote tullaan antamaan kotiin.

Pyydämme kärsivällisyyttänne, sillä rokotteita tulee tällä hetkellä koko Ouluun viikkotasolla vain muutamia satoja. Helmikuun lopulla rokotteiden saatavuuden odotetaan parantuvan. Rokotusprosessi on siis pitkä ja jatkuu pitkälle kevääseen.

Rokotukset aloitetaan valtakunnallisen ohjeistuksen mukaisessa järjestyksessä eli nyt ensin rokotetaan yli 85-vuotiaat jne.

Huomio! Tämä lisäohjeistus koskee vain Caritaksen kotihoidon asiakkaiden rokottamista. Muiden palvelutalojen asukkaiden tulee itse varata aika rokotukseen Oulun kaupungin ohjeistuksen mukaan ja rokotus tapahtuu Ouluhallissa. (Oulun kaupungin tiedote 5.2.2021)