Tarkennus koronarokotuksista kotihoidon asiakkaille

Olemme saaneet paljon tiedusteluja koronarokotuksista palvelukeskuksissamme. Caritaksessa itsenäisesti asuville ei Oulun kaupunki järjestä yleisiä rokotuksia tiloissamme, vaan jokainen asukas varaa itselleen ajan rokotukseen kaupungin ilmoittamin toimintaohjein.

Vain ne asukkaat, joilla on kotihoidon palvelusopimus, ja maksavat palvelun Oulun kaupungin myöntämällä palvelusetelillä tai heillä on ostopalvelusopimus, ovat oikeutettuja saamaan rokotteen kotonaan.

Kyseisten kotihoidon asiakkaidemme ei tarvitse varata itse aikaa rokotukseen, vaan kotihoidon henkilökunta ilmoittaa rokotusajankohdan asiakkaalle. Ilmoitamme asiakkaillemme ennakkoon, milloin rokote tullaan antamaan Oulun kaupungin toimesta. (Oulun kaupungin verkkosivujen tiedon mukaan kotihoidon asiakkaiden rokotukset käynnistyvät viikolla 8.)

Pyydämme kärsivällisyyttänne, sillä rokotusprosessi on pitkä. Rokotukset suoritetaan valtakunnallisen ohjeistuksen mukaisessa rokotusjärjestyksessä.

85-vuotiaiden ja sitä vanhempien rokotukset alkavat Oulussa 20.2.

Voit varata ajan rokotukseen, jos olet syntynyt vuonna 1936 tai aiemmin

• verkosta Oulun omahoidosta www.oulunomahoito.fi (vaatii tunnistautumisen) tai
  • puhelimitse koronarokoteajanvarauksesta p. 08 558 41415 ma–to kello 8–16, pe kello 8–15.

Suosittelemme seuraamaan Oulun kaupungin ajankohtaista tiedotusta www.ouka.fi/koronarokotukset