Elämisen meininkiä!

Tarjoamme jo 20 vuoden kokemuksella laadukkaita ja monipuolisia palveluita kehitysvammaisille, moni- ja liikuntavammaisille sekä neurologisesti sairaille ja vammautuneille henkilöille Oulussa ja Rovaniemellä. Jokaiselle asukkaalle suunnittelemme ja toteutamme vammaispalvelut yksilöllisen tarpeen mukaan. Asiakkuussuunnittelijamme Anu Havana auttaa sinua kaikissa vammaispalveluihin liittyvissä kysymyksissä, puh. 050 375 8276.

Koti tarpeittesi mukaan

Voimme tarjota toimivan ja viihtyisän asunnon keskeisellä sijainnilla, vammaispalvelulain mukaiset palvelut yksilöllisen tarpeen mukaan sekä yhteisön, joka tarjoaa mielekästä tekemistä kaikille. Lähtökohtanamme on tukea vammaisen henkilön itsenäistä elämää parhaalla mahdollisella tavalla.

Tutustu vaihtoehtoihin:

Haluamme tehdä työmme aina mahdollisimman hyvin, mistä kertoo myös korkea asiakastyytyväisyytemme: 86 % asiakkaistamme suosittelee meitä!

Palvelut tukevat itsenäistä elämää

Asumisvalmennus

Asumisvalmennuksessa arvioidaan ja harjoitellaan asumisen taitoja ohjatusti yksilöllisesti sovitun ajan. Tarkoituksena on selvittää asiakkaan voimavarat ja realistiset taidot asumisen liittyen ja sitä kautta selvittää asiakkaalle mahdollisesti sopiva asumismuoto tulevaisuudessa.

Asumisvalmennus on tarkoitettu:

• Vaikean sairauden edetessä
  • Vastavammautuneelle
  • Moni- ja vaikeavammaiselle
  • Kehitysvammaiselle

Asumisvalmennus

Päivätoiminta rytmittää viikkoa

Päivätoiminta on tärkeä arjen rytmittäjä asukkaillemme. Viikot rakentuvat musiikista, liikunnasta, retkistä, kulttuurista, kädentaidoista ja monenlaisista arkipuuhista. Toiminta on luovaa ja vaihtelevaa. Päivätoiminnan suunnittelussa huomioidaan vuodenajat, juhlapyhät, ajankohtaiset tapahtumat ja luontoteemat.

Päivätoiminta

Henkilökohtainen apu

Henkilökohtaisen avustajan tehtävänä on varmistaa turvallinen ja toimiva arki, jotta asiakkaamme voi viettää yksilöllistä ja omannäköistä elämää. Avustajamme ovat tukena kotona ja kodin ulkopuolella.

Henkilökohtainen apu

Aitoa osallisuutta

Yhdenvertaisuutta vahvistavat niin arkiset asiat kuin elämän tähtihetket. Emme tarjoa vammaisille henkilöille vain sujuvaa ja turvallista arkea, vaan haluamme olla mahdollistamassa aitoa osallisuutta ja uusia ikimuistoisia kokemuksia. Näitä luomme monipuolisilla retkillä ja lukuisilla yhteisillä tapahtumilla.

Esimerkkejä tähtihetkistämme: Kaikkien Kesäfestarit, maanpuolustusleirit, diskot, kotimaan- ja ulkomaanmatkat, maatilapäivät, talviliikuntapäivä…

Lue lisää monipuolisesta toiminnastamme

Caritaslaiset sissileirillä Hiukkavaarassa

Talvella 2020, juuri ennen koronakriisin puhkeamista, Caritaksen eri asumisyksiköistä kokoontui lähes 50 caritaslaista ohjaajineen sissileirille Hiukkavaaraan. Maanpuolustuspäiviä ja -leirejä on järjestetty jo yli kymmenen vuoden ajan, ja ne ovat tärkeitä ja odotettuja tapahtumia niin asiakkaille kuin työntekijöillekin.

Asukkaana Caritaksessa – Rikun tarina

Kiinnostuitko palvelusta? Jätä yhteystietosi, niin olemme sinuun yhteydessä.

• Hidden
  • Käytämme antamiasi tietoja vain siihen tarkoitukseen, joka yhteydenottopyynnössä on ilmoitettu
  • Henkilötietojen käsittelyssä noudatamme EU:n yleistä tietosuoja-asetusta (GDPR). Lisätietoja Caritaksen henkilötietojen käsittelystä löydät tietosuojasivultamme (linkki sivun alalaidassa). Huomioithan, että yhteydenottolomake ei ole tarkoitettu arkaluontoisten terveys- ja sosiaalitietojen käsittelyyn.

Tutustu palveluihimme: