Elämisen meininkiä!

Tarjoamme lähes 20 vuoden kokemuksella laadukkaita ja monipuolisia palveluita kehitysvammaisille, moni- ja liikuntavammaisille sekä neurologisesti sairaille ja vammautuneille henkilöille Oulussa ja Rovaniemellä. Jokaiselle asukkaalle suunnittelemme ja toteutamme palvelut yksilöllisen tarpeen mukaan. Palveluohjaajamme Tuija Hyväri auttaa sinua kaikissa vammaispalveluihin liittyvissä kysymyksissä, puh. 050 375 8276.

Koti tarpeittesi mukaan

Voimme tarjota toimivan ja viihtyisän asunnon keskeisellä sijainnilla, vammaispalvelulain mukaiset palvelut yksilöllisen tarpeen mukaan sekä yhteisön, joka tarjoaa mielekästä tekemistä kaikille. Lähtökohtanamme on tukea vammaisen henkilön itsenäistä elämää parhaalla mahdollisella tavalla.

Tutustu vaihtoehtoihin:

Palvelut tukevat itsenäistä elämää

Asumisvalmennus

Asumisvalmennuksessa arvioidaan ja harjoitellaan asumisen taitoja ohjatusti yksilöllisesti sovitun ajan.  Tarkoituksena on selvittää asiakkaan voimavarat ja realistiset taidot asumisen liittyen ja sitä kautta selvittää asiakkaalle mahdollisesti sopiva asumismuoto tulevaisuudessa.

Asumisvalmennus on tarkoitettu:

• Vaikean sairauden edetessä
  • Vastavammautuneelle
  • Moni- ja vaikeavammaiselle
  • Kehitysvammaiselle

Asumisvalmennus

Päivätoiminta rytmittää viikkoa

Päivätoiminta on tärkeä arjen rytmittäjä asukkaillemme. Viikot rakentuvat musiikista, liikunnasta, retkistä, kulttuurista, kädentaidoista ja monenlaisista arkipuuhista. Toiminta on luovaa ja vaihtelevaa. Päivätoiminnan suunnittelussa huomioidaan vuodenajat, juhlapyhät, ajankohtaiset tapahtumat ja luontoteemat.

Päivätoiminta

Henkilökohtainen apu

Henkilökohtaisen avustajan tehtävänä on varmistaa turvallinen ja toimiva arki, jotta asiakkaamme voi viettää yksilöllistä ja omannäköistä elämää. Avustajamme ovat tukena kotona ja kodin ulkopuolella.

Henkilökohtainen apu

Aitoa osallisuutta

Yhdenvertaisuutta vahvistavat niin arkiset asiat kuin elämän tähtihetket. Emme tarjoa vammaisille henkilöille vain sujuvaa ja turvallista arkea, vaan haluamme olla mahdollistamassa aitoa osallisuutta ja uusia ikimuistoisia kokemuksia. Näitä luomme monipuolisilla retkillä ja lukuisilla yhteisillä tapahtumilla.

Esimerkkejä tähtihetkistämme: Kaikkien Kesäfestarit, maanpuolustusleirit, diskot, kotimaan- ja ulkomaanmatkat, maatilapäivät, talviliikuntapäivä…

Lue lisää monipuolisesta toiminnastamme

Kuntoutuspalvelut

Caritaksesta saa myös fysioterapiaa ja toimintaterapiaa. Meillä on erityisosaamista neurologiseen kuntoutukseen.

Tutustu kuntoutuspalveluihimme

Vammaisten työllistäminen - Duunista totta!

Vammaisten henkilöiden mahdollisuudet osallistua tutkintoon tähtäävään koulutukseen ovat Suomessa hyvät. Tutkinnon suorittamisen jälkeen harva vammainen henkilö kuitenkaan löytää työpaikan saati työllistyy avoimille työmarkkinoille.

Caritaksen Duunista totta! -hankkeella autamme koulutuksen omaavat vammaiset henkilöt kohtaamaan työnantajat Oulussa, Rovaniemellä ja Kempeleessä. Työhönvalmentajamme auttavat ja tukevat matkan varrella.

Duunista totta! -hankkeen sivut

Yhdessä tehdään ja touhutaan - Rikun tarina

Riku on asunut Caritas Celestassa jo 13 vuoden ajan. Häntä kuvaillaan sanoilla huumorintajuinen, positiivinen ja optimistinen. Elämässä tärkeää hänelle ovat kaverit, urheilu, tv:n katselu sekä musiikki. ”Tykkään käydä kärppäpeleissä ja kuunnella musiikkia. Stratovarius on paras!”, Riku kertoo.

Lue Rikun tarina

Kiinnostuitko palvelusta? Jätä yhteystietosi, niin olemme sinuun yhteydessä.

• Käytämme antamiasi tietoja vain siihen tarkoitukseen, joka yhteydenottopyynnössä on ilmoitettu
  • Henkilötietojen käsittelyssä noudatamme EU:n yleistä tietosuoja-asetusta (2016/679). Lisätietoja Caritaksen henkilötietojen käsittelystä löydät tietosuojaselosteistamme (linkki sivun alalaidassa).