Aitoa osallisuutta ja uusia kokemuksia

Tärkeää toiminnassamme on ennakkoluulottomuus ja rohkea heittäytyminen. Yhteisten kokemusten kautta yhteenkuuluvuuden tunne ja me-henki kasvavat. Ja niistähän yhteisöllisyys on parhaimmillaan tehty!

Tutustu tapahtumiimme

Kaikkien Kesäfestari

Kaikkien Kesäfestari jatkaa Tahkokankaan palvelukeskuksessa jo 15 vuoden ajan järjestetyn kehitysvammaisten nuorten kesäjuhlan perinteitä. Tahkokankaan kesäjuhlilla sadat nuoret ovat voineet kuunnella hyvää musiikkia, tavata kavereitaan ja juhlia yhdessä alkanutta kesää. Kaikkien Kesäfestari laajentui vuonna 2019 kaikille nuorille ja lapsiperheille avoimeksi ja päihteetömäksi ilmaistapahtumaksi.

Kaikkien Kesäfestarin pääjärjestäjät ovat Caritas-Säätiö, Nuorten Ystävät, Oulun Kehitysvammaisten Tuki ry, Oulun kaupungin nuorisopalvelut ja PPSHP. Haluamme yhdessä tehdä hyvää!

Kaikkien Kesäfestari Facebookissa

Diskot kehitysvammaisille

Kehitysvammaisten diskoja järjestetään vuoden aikana noin kymmenen kertaa. Juhlijoita on ollut tanssittamassa niin dj:t kuin livebändit. Välillä diskot on toteutettu karaoke-diskoina, ja innokkaista laulajista ei ole ollut puutetta. Disko on monelle kuukauden kohokohta ja tärkeä kohtauspaikka. Tapahtumia on ollut toteuttamassa Caritas-Säätiö, Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitopiiri, Nuorten Ystävät sekä Oulun Kehitysvammaisten Tuki ry. Apuna on ollut myös muita vapaaehtoisia mm. Osuuspankista.

Lue 20-vuotisjuhlavuoden juttu diskon tunnelmista:

Kehitysvammaisten discoissa on tupa täynnä

Maanpuolustusleirit

Caritas ja Maanpuolustuskoulutusyhdistys ovat järjestäneet yhteistyössä jo 20 vammaisryhmille suunnattua maanpuolustusleiriä. Leirien ohjelmat on tehty armeijan leirien mukaan sovelletusti, ja niihin osallistuu suuri joukko maanpuolustuksesta kiinnostuneita caritaslaisia.

Lue 20-vuotisjuhlavuoden juttu leirin tunnelmista:

Maanpuolustusleireillä ei ajatella esteitä

Yhteisöllisyyden puolesta yksinäisyyttä vastaan

"Elämisen meininki syntyy yhdessä tekemisestä ja omannäköisestä arjesta."

Caritaslaiset sosiaalisessa mediassa