Henkilökohtainen apu

Caritaksessa on oma avustajatiimi, jossa työskentelee osaavia ja motivoituneita henkilökohtaisia avustajia. Haluamme auttaa sinua elämään mahdollisimman itsenäistä ja omannäköistä elämää. Meille on tärkeää asiakkaidemme tyytyväisyys, ja että henkilökohtaisiin avustajiimme on helppo turvautua ja luottaa. Ota yhteyttä: Palveluohjaaja Tuija Hyväri, p. 050 375 8276

Kuinka henkilökohtaista apua saa?

Henkilökohtaista apua voi saada vammaispalvelulain mukaisesti päivittäisiin toimiin, työssä käymiseen, opiskeluun tai vapaa-aikaan. Olet oikeutettu henkilökohtaiseen avustajaan, jos et vamman tai pitkäaikaissairauden vuoksi pärjää ilman apua tai tukea tavanomaiseen elämään liittyvissä toimissa. Keskustele ensin kuntasi sosiaalityöntekijän kanssa, sillä kunta myöntää oikeutesi henkilökohtaiseen apuun.

Jos olet saanut kunnaltasi palvelusetelin henkilökohtaiseen apuun, voit valita mieleisesi palveluntuottajan itse. Kun valitset palveluntuottajaksi Caritaksen, sovimme kanssasi tapaamisen, jossa kuuntelemme tarpeesi ja toiveesi ja suunnittelemme yhdessä palvelun sisällön. Voimme aloittaa palvelun nopeallakin aikataululla.

Lue lisää vammaispalveluista

Apua tarpeittesi mukaan

Henkilökohtainen avustaja tukee kaikissa tilanteissa, joihin haluat ja tarvitset apua.

• Avustamme arkisissa kotiaskareissa kuten pyykinpesussa, ruoanlaitossa ja kauppareissulla.
  • Mahdollistamme osallistumisesi harrastuksiisi ja vapaa-ajan viettoon, kuten elokuvissa, kahvilassa ja konserteissa käymiseen.
  • Tuemme työhön ja opiskeluun liittyvissä asioissa.
  • Myös pidempään tarpeeseen, esim. ulkomaanmatkoilla, voimme olla henkilökohtaisena apunasi

Tarjoamme avustajapalvelua pitkäaikaiseen tai tilapäiseen tarpeeseen. Palvelumme on usein helppo ratkaisu henkilökohtaisen avun tuottamiseen, kun avustettava ei itse pysty tai halua toimia työnantajana. Meiltä voi tilata avustajan myös tilanteessa, jossa oma vakituinen henkilökohtainen avustaja sairastuu äkillisesti tai hänen loman ajaksi.

Avustajapalvelu on käytettävissä myös omaishoitajan vapaisiin.

Ota yhteyttä:

Hyväri Tuija