Itsenäistä asumista mukavuuksilla

Jos omakotitalossa tai hissittömässä kerrostalossa asuminen tuntuu jo liian raskaalta, turvattomalta ja yksinäiseltäkin, löytyy ratkaisu palvelutaloistamme ja senioriasunnoistamme. Jokaisen asukas saa elää omannäköistä elämää, oman kodin rauhasta nauttien, mutta samalla talomme tarjoavat mahdollisuuden sosiaaliseen elämään toisten ikäisten seurassa.

Valittavana on asuminen palvelutalossa (Caritas-Koti, Caritas Matriiti, Metsolan Kartano), joissa asukkaille on tarjolla on mm. lounaspalveluita, kotihoitopalveluita sekä yhteisötoimintaa. Tai meiltä voi vuokrata asunnon talosta, jossa asuu muitakin senioreita, ja palvelut ovat suppeammat. Asukkaiden kesken vallitsee hyvä yhteishenki ja usein asukkaat ideoivat omaa yhteistä toimintaa talossa.

Asiakkuussuunnittelijamme Jonna Tarakkamäki auttaa sinua ikäihmisten palveluihin liittyvissä kysymyksissä, puh. 040 769 8615.

Iloa arkeen yhteisestä toiminnasta

Onko kulttuuri tai liikunta lähellä sydäntäsi vai kaipaatko enemmän hengellistä ohjelmaa? Palvelutalojemme arki täyttyy monenlaisesta yhteisöllisestä ohjelmasta, jossa on otettu huomioon asukkaidemme erilaiset kiinnostuksen kohteet. Tavoitteenamme on, että jokainen löytäisi itselleen mieluisaa sisältöä elämään. Palvelutaloistamme löytyy myös runsaasti saman ikäistä seuraa, joten yksin ei tarvitse kenenkään olla. Ohjelmaa on tarjolla Caritas-Kodissa, Caritas Matriitissa, Metsolan Kartanossa ja Metsolan Hovissa.

Viikko-ohjelmiemme tarjonta on pääosin osallistujille maksutonta yhteisötoimintaa.

Itsenäisen asumisen kohteet Oulussa ja Rovaniemellä:

Vuokraamme asuntoja seuraavista kohteista:

Palvelutalomme:

Caritas-Koti, Taka-Lyötty
Caritas Matriiti, Tuira
Metsolan Kartano, Puolivälinkangas

Senioriasuntoja:

Caritas Härkälinna, Etelätulli
Caritas Sonaatti, Taka-Lyötty
Metsolan Hovi, Hintta
Caritas Rohdos, Oulun keskusta
Caritas Rovaniemi, Lapinkatu 1

Asunnon hakeminen

Palvelut helposti saman katon alla

Seniorilounasta

Palvelukeskuksissamme Caritas-Kodissa, Caritas Matriitissa ja Caritas Rovaniemellä on kaikille avoin lounasravintola. Lounasbuffettimme tarjoavat maukasta ja ravitsevaa kotiruokaa. Meillä saat aina ystävällistä palvelua ja autamme tarvittaessa ruoan noutamisessa ja pöytään siirtymisessä. Ravintoloihimme voi tehdä tilisopimuksen, mikä helpottaa päivittäistä asiointia.

Metsolan Kartanossa ravintolapalveluista vastaa Oulun Odessa.

Lounasravintolat

Kotihoito tuo turvaa arkeen

Palvelutaloissamme on tarjolla Caritaksen omaa kotihoitopalvelua saman katon alla. Valitsemalla Caritaksen kotihoidon kotonasi käyvät tutut hoitajamme ja opimme tuntemaan sinut paremmin. Näin voimme myös paremmin huomioida voinnissa tapahtuvat muutokset ja tarjota oikeanlaista tukea ja turvaa arkeen. Caritaksen turvapuhelinhälytyksiin vastaa aina omat hoitajamme.

Räätälöimme asumistasi tukevat palvelut juuri sinun tarpeittesi mukaan. Meiltä saa myös siivousta, kaupassa käyntiapua, ulkoiluseuraa ja pyykkihuoltoa.

Kotihoito ja kotisairaanhoito

Yhteistilat kutsuvat viihtymään

Palvelutalojemme yhteistiloihin on panostettu. Liikkuminen on helppoa ja esteetöntä. Yhteistiloissa on mukava viettää aikaa muiden asukkaiden kanssa seurustellen, tai vaikkapa talon hyväntuulisesta ilmapiiristä nauttien. Asumisen viihtyisyyttä lisäävät talojen tarjonnassa vaihtelevasti olevat omat kirjastot, ravintolat, kuntosalit, saunaosastot ja uima-allas, parturi-kampaamo, fysioterapeutti ja jalkahoitaja.

Meille on tärkeää myös talojemme keskeinen sijainti. Talojen viihtyisät pihat, hyvät ulkoilumahdollisuudet, lähialueiden palvelut ja liikenneyhteydet täydentävät kokonaisuuden.

Viikko-ohjelmat