Allasterapia

Allasterapiaa hyödynnetään muun muassa neurologisten kuntoutujien, tuki- ja liikuntaelinsairaiden sekä ikääntyneiden fysioterapiassa.

Olemme palveluntuottajana:

muun muassa seuraaville tahoille, joiden maksusitoumuksella voi tulla allasterapiaan kuntoutusasiakkaaksemme:

• Oulun kaupunki
  • Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitopiiri
  • Veteraanijärjestöt ja säätiöt
  • Valtiokonttori
  • KELA

Kysy lisää kuntoutuspalveluistamme (ma-pe klo 9-14): 044 999 1919

Vesi on terapeuttinen elementti

Allasterapiassa hyödynnetään veden terapeuttisia ominaisuuksia. Veden noste helpottaa harjoituksia, jotka olisivat muutoin asiakkaalle vaikeita toteuttaa. Vesi helpottaa kipua ja veden hydrostaattinen paine vähentää turvotusta. Yksilöllinen ohjattu allasterapia mahdollistaa harjoittelun ilman painovoiman haittavaikutusta sekä tuo vaihtelua fysioterapiaan.

Veden vastus edistää kuntoutumista. Vedessä liikkuminen harjoittaa muun muassa lihasvoimaa, nivelliikkuvuuksia ja tasapainoa. Harjoitukset altaassa tehostuvat veden vastuksen ja kehoon kohdistuvan paineen vaikutuksesta. Vedessä liikkuminen on lisäksi tehokas keino hengitys- ja verenkiertoelimistön suorituskyvyn lisäämiseen sekä lihasjännitysten rentouttamiseen.

Caritas Kuntoutuksen allas

Caritas Kuntoutuksen asiakkaiden käytössä on oma terapia-allas, joka on varustettu hissillä. Tiloissa on lisäksi viihtyisät ja esteettömät sauna- ja pukuhuonetilat.

Liikkuminen vedessä on turvallista

Liikkuminen vedessä on turvallista, sillä veden noste keventää niveliin kohdistuvaa kuormitusta ja mahdollistaa myös laajemmat liikeradat liikkuvuusharjoituksissa. Lihasjännitys ja kivut vähenevät veden hierovan ja rentouttavan vaikutuksen johdosta. Fysioterapeutti on mukana altaassa liikuttamassa ja turvaamassa harjoittelun.

Kiinnostuitko palvelusta? Jätä yhteystietosi, niin otamme sinuun yhteyttä.

• Käytämme antamiasi tietoja vain siihen tarkoitukseen, joka yhteydenottopyynnössä on ilmoitettu
  • Henkilötietojen käsittelyssä noudatamme EU:n yleistä tietosuoja-asetusta (2016/679). Lisätietoja Caritaksen henkilötietojen käsittelystä löydät tietosuojaselosteistamme (linkki sivun alalaidassa).