Fysioterapia

Fysioterapian tarkoituksena on edistää tai ylläpitää itsenäistä toiminta- ja liikuntakykyä asiakkaan yksilölliset tarpeet huomioiden. Me Caritaksessa huolehdimme, että saat juuri sinulle sopivaa kuntoutusta.

Tiedustelut ja ajanvaraus fysioterapiaan (ma-pe klo 9-14): 044 999 1919

Monipuolista fysioterapiaa

Ikäihmisen fysioterapia

Säännöllisellä tasapaino- ja lihasvoimaharjoittelulla voidaan ehkäistä kaatumisia ja pitää yllä arkielämässä tarvittavaa lihasvoimaa. Fysioterapiaan sisältyy omatoimiseen liikkumiseen motivoiminen. Kuntoutujalle suunnitellaan kotiharjoitteluohjelma, jotta löydetään parhaat mahdolliset keinot tukea liikunta- ja toimintakykyä myös kodin- tai palvelukodin arjessa. Fysioterapeutin voi tilata myös kotikäynnille.

Neurologinen fysioterapia

Tarkoitettu henkilöille, joilla on neurologinen sairaus tai vamma, kuten aivoverenkiertohäiriön jälkitila, selkäydin- tai aivovamma, MS-tauti, Parkinsonin tauti, epilepsia tai CP-vamma. Tarkoituksena on edistää tai ylläpitää kuntoutujan itsenäistä toiminta- ja liikuntakykyä. Apuvälinearviot ja suositukset kuuluvat usein osaksi kuntoutusprosessia.

Fysioterapeuttitiimissämme työskentelee Bobath- koulutuksen käyneitä terapeutteja, jotka ovat erikoistuneet neurologisten asiakkaiden kuntoutukseen. Fysioterapia voidaan toteuttaa Caritaksen kuntoutustiloissa tai kotikäynteinä kuntoutujan kotona tai palvelukodissa.

Allasterapia

Allasterapiaa hyödynnetään muun muassa neurologisten kuntoutujien, tuki- ja liikuntaelinsairaiden sekä ikääntyneiden fysioterapiassa.

Caritas Kuntoutuksen asiakkaiden käytössä on oma terapia-allas, joka on varustettu hissillä. Tiloissa on lisäksi viihtyisät ja esteettömät sauna- ja pukuhuonetilat.

TULE-fysioterapia

Tuki- ja liikuntaelinsairaudet vaivaavat joka viidettä työikäistä ja useampaa kuin joka kolmatta eläkeläistä. Yli miljoonalla suomalaisella on jokin pitkäaikainen tuki- ja liikuntaelinten sairaus. Yleisimpiä syitä TULE-fysioterapiaan hakeutumiselle ovat nivelten ja tukirangan ongelmat, esimerkiksi olkapää-, niska- ja selkäkivut. Fysioterapialla voidaan hoitaa jo olemassa olevia oireita ja ennaltaehkäistä niiden pahenemista ja näin parantaa asiakkaan työ- tai toimintakykyä.

Parempaa toimintakykyä asiantuntijan avulla

Yleisimpiä syitä, joiden vuoksi asiakas hakeutuu fysioterapiaan, ovat niska- tai selkäkivut, nivelten kivut ja ylirasituksesta tai virheasennosta johtuvat toiminnalliset ongelmat. Fysioterapialla pyritään kivun lievittämiseen, nivelen liikkuvuuden lisäämiseen, lihasjännityksen vähentämiseen sekä lihaskunnon lisäämiseen ja siten toimintakyvyn palautumiseen. Fysioterapialla luodaan myös edellytykset asiakkaan omalle harjoittelulle, jolla voidaan ehkäistä ongelmien uusiutumista. Apuvälinearviot ja suositukset kuuluvat osaksi kuntoutusprosessia.

Fysioterapia toteutetaan Caritaksen kuntoutustiloissa tai kotikäynteinä kuntoutujan kotona. Kuntosalimme ja terapia-altaamme tarjoavat erinomaiset puitteet fyysiseen harjoitteluun.

Tiedustelut ja ajanvaraus fysioterapiaan (ma-pe klo 9-14): 044 999 1919

Hinnasto

Juuri sinulle, lähellä sinua

Meille voi tulla itse maksavana asiakkaana, lääkärin SV-lähetteellä tai ilman lähetettä. Käytössämme on KELA:n suorakorvaus.

Olemme palveluntuottajana muun muassa seuraaville tahoille, joiden maksusitoumuksella voi tulla kuntoutusasiakkaaksemme:

• Oulun kaupunki
  • Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitopiiri
  • Veteraanijärjestöt ja säätiöt
  • Valtiokonttori
  • KELA

Caritas Kuntouksen fysioterapia voidaan toteuttaa joko Caritaksen kuntoutustiloissa tai kotikäynteinä tai palvelukodissa.

Kuntouttajamme:

Dahl Lauri