Caritas Sairaala

Caritas Sairaala on vuonna 2015 avattu yksityinen sairaala Oulun Taka-Lyötyssä, aivan palvelutalomme Caritas-Kodin läheisyydessä osoitteessa Kapellimestarinkatu 4. Sairaalassamme on 27 potilaspaikkaa.

Caritas Sairaalassa on hyvä toipua

Tarjoamme lyhytaikaista vuodeosastohoitoa, kuntoutusta ja saattohoitoa. Sairaalassamme ovat edustettuina seuraavat osaamisalueet: yleislääketiede, geriatria, anestesiologia ja tehohoito. Lisäksi meillä on erityisosaamista kivunhoidosta sekä kroonisten ja akuuttien haavapotilaiden hoidosta.

Jokaisella potilaallamme on oma hoitava lääkäri. Fysioterapeuttimme puolestaan toimii potilaidemme yksilöllisen kuntoutuksen asiantuntijana. Laboratorio, röntgen sekä erikoislääkärien palvelut ovat helposti saatavilla. Sairaalassamme on myös viikonloppuisin lääkäripäivystys. Potilaiden ja omaisten käytettävissä on myös oma sairaalapastorimme.

Potilaaksi

Potilaamme ovat erikoissairaanhoidosta jatkohoitoon tulevia Oulun ja Oulun ympäristökuntien asukkaita. Muista kuin sopimuskunnista hoitoon voi hakeutua erillisellä maksusitoumuksella. Caritas Sairaala palvelee myös vakuutusyhtiöiden kautta hoitoon tulevia potilaita (esim. akuutin sairauden, leikkauksen tai vamman jälkeen). Meiltä on mahdollista ostaa palveluja myös yksityisesti.

Kysy lisää:

Osastosihteeri:  044 734 0363

Viihtyisät huoneet

Potilashuoneemme ovat kahden hengen huoneita, joissa kaikissa on oma WC ja suihkutila. Huonevarusteluun kuuluu myös televisio ja radio. Lisäksi meillä on rauhallinen saattohoitohuone, sekä eristyshuone, joka soveltuu esimerkiksi infektioherkille potilaille. Viihtyisä ruokasalimme palvelee niin potilaita kuin vierailijoitakin.

Vierailuaikamme on 12.00–19.30.

Lonkkakuntoutus

Uutena palveluna sairaalassa on käynnistetty lonkkamurtumaleikkauksen jälkeinen kuntoutus, joka on suunnattu erityisesti kotona asuville ikäihmisille. Tavoitteena on kuntouttaa potilaat leikkauksen jälkeen, jotta he voivat palata takaisin kotiinsa. Caritas Kuntoutuksen ammattilaiset ovat vahvasti mukana kuntoutusprosessissa. Potilaat ohjautuvat kuntoutukseen muutama päivä leikkauksen jälkeen OYS:sta.

Hyviä tuloksia Caritas Sairaalan lonkkakuntoutuksesta