Toimintaterapia

Toimintaterapia on arkikuntoutusta, jonka avulla edistetään kuntoutujan kykyä huolehtia itsestään sekä kotona, että vapaa-ajalla. Caritas Kuntoutuksen toimintaterapia on suunnattu ikääntyneille ja vammautuneille asiakkaille sekä veteraaneille.

Asiakaspalvelu (ma-pe klo 9-14): 044 999 1919

Kuntoudu kotona tai Caritaksen kuntoutustiloissa

Toimintaterapia toteutetaan kuntoutujan arkiympäristössä tai Caritaksen kuntoutustiloissa. Yksilö- ja ryhmätilamme sekä monitoimisali on suunniteltu ikääntyneiden ja vaikevammaisten henkilöiden kuntoutukseen. Toimintaterapian toteutuksessa teemme yhteistyötä kuntoutujan verkoston kanssa.

Caritas Kuntoutus tuottaa toimintaterapiapalveluita:

• Oulun kaupungille
  • Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitopiirille
  • vakuutusyhtiöille

Palveluita voi ostaa myös yksityisesti.

Sujuvampaa arkea

Toimintaterapian tavoitteena on tukea, ylläpitää ja edistää yksilön toimintakykyä, terveyttä ja hyvinvointia. Mahdollisuus osallistua arjen toimintoihin ja itselle tärkeisiin asioihin ovat sujuvamman arjen ja onnellisemman elämän peruskulmakiviä. Vahvistettavia toiminnan osa-alueita voivat olla esimerkiksi:

• hieno – ja korkeamotoriikka
  • hahmottaminen
  • silmän ja käden yhteistyö
  • sensomotoriikka ja aistisäätely
  • tunne- ja vuorovaikutustaidot
  • itsenäistyminen

Kiinnostuitko palvelusta? Jätä yhteystietosi, niin olemme sinuun yhteydessä.

• Käytämme antamiasi tietoja vain siihen tarkoitukseen, joka yhteydenottopyynnössä on ilmoitettu
  • Henkilötietojen käsittelyssä noudatamme EU:n yleistä tietosuoja-asetusta (2016/679). Lisätietoja Caritaksen henkilötietojen käsittelystä löydät tietosuojaselosteistamme (linkki sivun alalaidassa).