Kotiavustaja

Usein ikäihminen saattaa muuttua araksi, jos asuinpaikka vaihtuu ja ympäristö on uusi. Tai osallistuminen yksin tapahtumiin jännittää. Mukavan ja seurallisen kotiavustajamme kanssa on helpompi lähteä liikkeelle ja tarttua toimeen.

Lisäapua arkeen 29 €/tunti

Saimme kotihoidon asiakkailtamme palautetta: “Olisipa joku jonka saisi mukaan asioille, lääkärikäynnille tai turvaksi ulkoiluun”.

Kotiavustaja on uusi ikäihmisten toiveisiin vastaava palvelumme. Kotiavustajan tärkein tavoite on luoda kohtaamisen, mukavan yhdessäolon ja tekemisen hetkiä asiakkaillemme, jotta kukaan ei jäisi yksin neljän seinän sisälle. Hän toimii saattajana, kantoapuna, turvana ja seurana.

Kotiavustajapalvelun hinta on 29 €/h (palvelua on tarjolla arkipäivisin klo 07-18)

Palvelun minimiaika on 30 minuuttia/kerta.

Hyödynnä kotitalousvähennys! Palvelusta on mahdollista saada kotitalousvähennystä verotuksessa. Kotitalousvähennys vuonna 2019 on 50 % maksamasi palvelun hinnasta ja se hyvitetään sinulle henkilökohtaisessa verotuksessa. Myös vanhemmille tai isovanhemmille ostetuista palveluista on mahdollista saada vähennystä.

Kotiavustajan kanssa voi vaikka

• Lähteä ostoksille
  • Käydä ulkoilemassa tai muuten liikkua esim. uimahallissa käynti
  • Käydä kahvilassa, kirkossa, konsertissa tai teatterissa
  • Käydä lääkärikäynnillä
  • Järjestellä kotia vaikka muuton jälkeen
  • Laittaa yhdessä ruokaa tai leipoa
  • Kotiavustaja voi myös hoitaa esimerkiksi kauppa-asioinnit puolestasi, jos vointisi on huono

Kotiavustajalla on vahva kuntouttava, kuntoa ylläpitävä ja mieltä aktivoiva vaikutus.

Lisätietoja antaa

Kallio Anna-Leena

Palveluohjaaja, ikäihmisten palvelut

Kiinnostuitko palvelusta? Jätä yhteystietosi, niin olemme sinuun yhteydessä.

• Käytämme antamiasi tietoja vain siihen tarkoitukseen, joka yhteydenottopyynnössä on ilmoitettu
  • Henkilötietojen käsittelyssä noudatamme EU:n yleistä tietosuoja-asetusta (2016/679). Lisätietoja Caritaksen henkilötietojen käsittelystä löydät tietosuojaselosteistamme (linkki sivun alalaidassa).