Tutut hoitajat sinua varten

Tutut hoitajat ja kiireettömät käynnit – siinä kaksi yleisintä toivetta kotihoitopalveluille. Siksi nimeämme jokaiselle asiakkaallemme omahoitajan. Olemme järjestäneet kotihoitajiemme työn niin, että asiakkaan kotona käy aina mahdollisimman samat hoitajat. Lähi- ja sairaanhoitajamme ovat luotettavia ammattilaisia, joilla on halua ja kykyä auttaa ikäihmisiä erilaisissa arjen haasteissa. Autamme kodin askareissa ja terveysasioissa, mutta teemme paljon muutakin. Asiakas saa kotiinsa juuri sellaisia palveluita, joita tarvitsee ja haluaa.

Tilaa maksuton suunnittelukäynti

Meille ikääntyneiden auttaminen on sydämenasia

Hoitajamme ovat saaneet kiitosta avuliaisuudestaan, pienistä yllättävistä teoista, joilla he ilahduttavat kotikäynnin yhteydessä. Kun hoitaja ja asiakas oppivat tuntemaan toisensa, syntyy mukavaa vuorovaikutusta ja turvallisuuden tunnetta. Tuttu hoitaja kykenee myös paremmin huomaamaan ja reagoimaan muutoksiin asiakkaan voinnissa.  Asiakas ja omainen voivat luottaa siihen, että me pidämme hyvää huolta.

Usein käy niin, että kotona asuva vanhus jää helposti vain neljän seinän sisälle. Kotihoitajamme aktivoivat ja kannustavat asiakkaitamme osallistumaan toimintaan kodin ulkopuolella. Avullamme voi avautua ovia takaisin lempiharrastuksen pariin tai uusille kokemuksille, joihin ei yksin ole voinut tai uskaltanut enää iän mukanaan tuomien haasteiden vuoksi lähteä.

Kotikäyntejä voi olla useampi päivässä – tai vaikka vain kerran viikossa tai jopa harvemmin. Asiakkaalle sopivasta rytmistä sovimme yhteisesti palvelukartoituksessa. Käyntejä voi joustavasti lisätä tai vähentää, kun asiakkaan tarpeet muuttuvat.

Helpoin tapa tutustua meihin tarkemmin on tilata maksuton suunnittelukäynti. Meidät voi kutsua kotiin keskustelemaan kotihoidon tarpeista ja toiveista. Keskustelun perusteella teemme henkilökohtaisen ja maksuttoman palvelusuunnitelman.

Turvallinen arki avullamme

Kotihoitoa

Kotihoidon asiakkaalle laaditaan yksilöllinen palvelu- ja hoitosuunnitelma, jossa sovitaan asiakkaan ja hänen läheisensä kanssa kaikista kotihoitona järjestettävistä palveluista. Lisäksi selvitellään muiden tukipalveluiden tarvetta.

Kotihoito on asiakaslähtöistä palvelua, joka sisältää henkilökohtaiseen hoivaan ja hoitoon kuuluvia tehtäviä ja niissä avustamista. Palveluun voi kuulua mm. henkilökohtaisesta hygieniasta huolehtiminen, saunotus/kylvetyspalvelu, kauppa- ja asiointiapu, pyykki- ja vaatehuolto, ruoanlaitto sekä voinnin seuranta. Pyrimme aina ensisijaisesti edistämään asiakkaan toimintakykyä ja mahdollistamaan itsenäinen elämä omassa kodissa.

Jos palvelun tarve on vähintään kerran viikossa ja se jatkuu yli kuukauden, kotihoidon palvelu on säännöllistä. Kotihoitoa voi ostaa palvelusetelillä tai itsemaksavana.

Kotisairaanhoitoa

Kotisairaanhoitoa ovat erilaiset sairaanhoidolliset toimenpiteet, mm. haavahoidot, näytteiden ottaminen, mittaukset, lääkityksen valvominen ja asiakkaan voinnin seuraaminen.

Kotisairaanhoitoa toteuttavat sairaanhoitajat ja lääkehoitokoulutuksen saaneet lähihoitajat. Hoitaja osallistuu hyvin kokonaisvaltaisesti asiakkaan hyvinvoinnin edistämiseen: asiakkaan palveluntarpeen säännölliseen arviointiin, hoidon järjestämiseen ja omaisyhteistyöhön. Hoitajamme myös ohjaavat ja neuvovat asiakkaita terveysasioissa.

Lisätietoa antaa

Kallio Anna-Leena

Palveluohjaaja, ikäihmisten palvelut

Kiinnostuitko palvelusta? Jätä yhteystietosi, niin olemme sinuun yhteydessä.

• Käytämme antamiasi tietoja vain siihen tarkoitukseen, joka yhteydenottopyynnössä on ilmoitettu
  • Henkilötietojen käsittelyssä noudatamme EU:n yleistä tietosuoja-asetusta (2016/679). Lisätietoja Caritaksen henkilötietojen käsittelystä löydät tietosuojaselosteistamme (linkki sivun alalaidassa).