Omaa aikaa omaishoitajalle

Omaishoitajan jaksamisen kannalta on tärkeää, että hän saa välillä myös omaa aikaa. Meiltä Caritaksesta omaishoitaja voi saada osaavan ja ystävällisen hoitajan kotiin vapaidensa ajaksi.

Omaishoidon vapaa kotihoitona on oiva vaihtoehto silloin, kun tarvitaan lyhytaikaista hoitoa läheiselle. Palvelu räätälöidään kunkin omaishoitoperheen tarpeiden mukaan. Omaishoidon vapaan palveluseteliä voit hakea omalta sosiaalityöntekijältäsi.

Omaishoitajan vapaa Caritaksesta

Caritaksen hoitajan voi tilata kotiin omaishoitajan lakisääteisten vapaiden ajaksi. Kotihoitopalvelu on vaivaton tapa järjestää omaishoitajalle vapaa-aikaa tarvittaessa. Läheinen saa olla tutussa kotiympäristössään hoitajamme turvallisessa seurassa, ja omaisestaan huolehtiva voi turvallisin mielin olla omilla asioillaan.

Ota yhteyttä tai jätä yhteystietosi

Palvelumme lyhyesti:

• Hoitajamme tulee kotiinne huolehtimaan läheisestänne sovituksi ajaksi (yleensä useampi tunti).
  • Omaishoitaja saa aikaa omiin menoihinsa tai lepäämiseen.
  • Kiireetöntä aikaa voidaan käyttää esimerkiksi ulkoiluun, leipomiseen, ruoan laittamiseen, lehden lukemiseen, valokuvien katseluun jne. Tavoitteena on, että kotihoitajan vierailu piristää myös hoidettavaa ja tuo mukavaa vaihtelua koko perheen arkeen.
  • Käynnin kesto ja sisältö suunnitellaan aina perheen tarpeiden ja toiveiden mukaan.
  • Palvelua saa omaishoidon vapaan palvelusetelillä. Palvelusetelin arvo on 120 € (Oulun kaupunki)
  • Palvelua voi ostaa myös itsemaksavana.
  • Kotihoitajamme ovat ammattitaitoisia ja kokeneita lähi- ja sairaanhoitajia.
  • Tarjoamme palvelua myös perheille, joissa on vammainen lapsi.

Omaishoitajalla on oikeus vapaisiin

Omaishoidon tukea saavilla omaishoitajilla on oikeus vähintään kolmeen vapaapäivään kuukaudessa silloin, kun omaishoitaja on sidottu omaishoitoon yhtäjaksoisesti tai päivittäin. Omaishoitaja voi pitää kertyneet vapaapäivät kuukausittain tai säästää vapaapäiviä ja pitää pidemmän lomajakson kerrallaan.

Palveluihimme voi käyttää omaishoidon vapaan palveluseteleitä.

Ota yhteyttä:

Hyväri Tuija

Palveluohjaaja, vammaispalvelut

Kallio Anna-Leena

Palveluohjaaja, ikäihmisten palvelut

Voit myös jättää yhteystietosi, niin olemme sinuun yhteydessä

• Käytämme antamiasi tietoja vain siihen tarkoitukseen, joka yhteydenottopyynnössä on ilmoitettu
  • Henkilötietojen käsittelyssä noudatamme EU:n yleistä tietosuoja-asetusta (2016/679). Lisätietoja Caritaksen henkilötietojen käsittelystä löydät tietosuojaselosteistamme (linkki sivun alalaidassa).