Omaa aikaa omaishoitajalle

Omaishoitajan jaksamisen kannalta on tärkeää, että hän saa välillä omaa aikaa ja hengähdystauon. Meiltä Caritaksesta omaishoitaja voi saada osaavan ja ystävällisen hoitajan kotiin vapaidensa ajaksi. Omaishoidon vapaa kotihoitona on oiva vaihtoehto silloin, kun tarvitaan lyhytaikaista hoitoa läheiselle. Palvelu räätälöidään kunkin omaishoitoperheen tarpeiden mukaan. Omaishoidon vapaan palveluseteliä voit hakea omalta sosiaalityöntekijältäsi.

Uutta! Päivätoimintaa ikäihmisille. Omaishoitaja voi tuoda läheisensä meille ohjattuun päivätoimintaan. Palvelua on tarjolla arkisin 9-15 kokopäiväisenä tai tuntitoimintana yksilöllisen tarpeen mukaan. Palvelu on tarjolla Metsolan Kartanon tiloissa Puolivälinkankaalla.

Omaishoitajan vapaa kotihoitona Caritaksesta

Caritaksen hoitajan voi tilata kotiin omaishoitajan lakisääteisten vapaiden ajaksi. Kotihoitopalvelu on vaivaton tapa järjestää omaishoitajalle vapaa-aikaa tarvittaessa. Läheinen saa olla tutussa kotiympäristössään hoitajamme turvallisessa seurassa, ja omaisestaan huolehtiva voi turvallisin mielin lähteä omille asioilleen.

Ota yhteyttä tai jätä yhteystietosi

Palvelumme lyhyesti:

• Hoitajamme tulee kotiinne huolehtimaan läheisestänne sovituksi ajaksi (yleensä useampi tunti).
  • Omaishoitaja saa aikaa omiin menoihinsa tai lepäämiseen.
  • Kiireetöntä aikaa voidaan käyttää esimerkiksi ulkoiluun, leipomiseen, ruoan laittamiseen, lehden lukemiseen, valokuvien katseluun jne. Tavoitteena on, että kotihoitajan vierailu piristää myös hoidettavaa ja tuo mukavaa vaihtelua koko perheen arkeen.
  • Käynnin kesto ja sisältö suunnitellaan aina perheen tarpeiden ja toiveiden mukaan.
  • Palvelua saa omaishoidon vapaan palvelusetelillä. Palvelusetelin arvo on 120 € (Oulun kaupunki)
  • Palvelua voi ostaa myös itsemaksavana.
  • Kotihoitajamme ovat ammattitaitoisia ja kokeneita lähi- ja sairaanhoitajia.
  • Tarjoamme palvelua myös perheille, joissa on vammainen lapsi.

Päivätoiminta mahdollistaa omaishoitajan vapaan

Tavoitteenamme on tarjota omaishoitajalle hetki omaa aikaa jaksamisen tukemiseksi ja läheiselle mielekästä ja virkistävää toimintaa. Palvelua on saatavilla palvelusetelillä ja itsemaksavana.

Päivätoimintaa on tarjolla kokopäivätoimintana (kesto vähintään 5 h). Lisäksi tarjoamme omaishoitajille mahdollisuuden tuoda omaishoidettava hoitoon lyhyemmäksikin ajaksi arkisin klo 9-15 välillä.

Hinnasto:
– Päivätoiminta 90 €/ koko päivä (arkisin klo 9-15), sis. lounas ja aamupala tai välipala
– Tuntitoiminta 25 €/ tunti (vähintään 3 tuntia kestävään toimintaan sisältyy välipala)

Ammattitaitoinen hoitohenkilökuntamme järjestää asiakkaille ohjattua toimintaa ja huolehtii jokaisen henkilökohtaisesta hyvinvoinnista. Ohjelmassa huomioidaan asiakkaiden toiveet ja mielenkiinnon kohteet. Ohjelmassa voi olla kevyttä liikuntaa, kädentaitoja, leipomista, keskustelua, pelejä sekä ulkoilua. Tilamme ovat viihtyisät ja esteettömät. Talossa on oma ravintola ja tiloissa toimii useita hyvinvointialan yrityksiä, joiden palveluja on mahdollista ostaa päivän ajalle. Lisäksi tarjoamme mahdollisuuden saunassa käyntiin.

Osoite: Caritas Pikku Metso, Mielikintie 8, Puolivälinkangas, Oulu

Lisätietoja ja palvelun varaukset:
Puh. 044 468 4271 / Piia Valppu

Omaishoitajalla on oikeus vapaisiin

Omaishoidon tukea saavilla omaishoitajilla on oikeus vähintään kolmeen vapaapäivään kuukaudessa silloin, kun omaishoitaja on sidottu omaishoitoon yhtäjaksoisesti tai päivittäin. Omaishoitaja voi pitää kertyneet vapaapäivät kuukausittain tai säästää vapaapäiviä ja pitää pidemmän lomajakson kerrallaan.

Palveluihimme voi käyttää omaishoidon vapaan palveluseteleitä.

Ota yhteyttä:

Hyväri Tuija

Palveluohjaaja, vammaispalvelut

Seppänen Anna-Leena

Palveluohjaaja, ikäihmisten palvelut

Valppu Piia

Päivätoiminnan ohjaaja

etunimi.sukunimi​@caritaslaiset.fi

Voit myös jättää yhteystietosi, niin olemme sinuun yhteydessä

• Käytämme antamiasi tietoja vain siihen tarkoitukseen, joka yhteydenottopyynnössä on ilmoitettu
  • Henkilötietojen käsittelyssä noudatamme EU:n yleistä tietosuoja-asetusta (2016/679). Lisätietoja Caritaksen henkilötietojen käsittelystä löydät tietosuojaselosteistamme (linkki sivun alalaidassa).