Henkilökohtainen apu

Caritaksessa on oma avustajatiimi, jossa työskentelee osaavia ja motivoituneita henkilökohtaisia avustajia. Haluamme auttaa asiakkaitamme elämään mahdollisimman itsenäistä ja omannäköistä elämää. Meille on tärkeää asiakkaidemme tyytyväisyys, ja että henkilökohtaisiin avustajiimme on helppo turvautua ja luottaa.

Caritas on myynyt henkilökohtaisen avun liiketoiminnan Validialle. Liiketoimintakaupan myötä Caritakselta siirtyy 20 henkilöä ns. vanhoina työntekijöinä Validialle 1.1.2022 alkaen. Kaikkien Caritaksen henkilökohtaisen avun palveluiden jatkuvuus turvataan. Lue lisää Validian sivuilta

Kuinka henkilökohtaista apua saa?

Henkilökohtaista apua voi saada vammaispalvelulain mukaisesti päivittäisiin toimiin, työssä käymiseen, opiskeluun tai vapaa-aikaan. Olet oikeutettu henkilökohtaiseen avustajaan, jos et vamman tai pitkäaikaissairauden vuoksi pärjää ilman apua tai tukea tavanomaiseen elämään liittyvissä toimissa. Keskustele ensin kuntasi sosiaalityöntekijän kanssa, sillä kunta myöntää oikeutesi henkilökohtaiseen apuun.

Jos olet saanut kunnaltasi palvelusetelin henkilökohtaiseen apuun, voit valita mieleisesi palveluntuottajan itse. Kun valitset palveluntuottajaksi Caritaksen, sovimme kanssasi tapaamisen, jossa kuuntelemme tarpeesi ja toiveesi ja suunnittelemme yhdessä palvelun sisällön. Voimme aloittaa palvelun nopeallakin aikataululla.

Lue lisää vammaispalveluista

Ota yhteyttä: