Monia mahdollisuuksia opiskelijoille

Tarjoamme monipuolisia harjoittelupaikkoja opiskelijoille. Caritas toimii aktiivisena yhteistyökumppanina niin toisen asteen kuin ammattikorkeakoulujen kanssa.

Uusille urille? Meiltä voi tiedustella paikkaa myös työvoimahallinnon työelämävalmennukseen, työkokeiluun tai työharjoitteluun.

Työpaikalla oppiminen

Sosiaali- ja terveysalan opintoihin kuuluva työpaikalla tapahtuva oppiminen oman alan toimintaympäristössä on merkittävä osa opintoja ja kehittää ammattitaitoa. Caritas haluaa olla mukana toteuttamassa laadukkaita jaksoja opiskelijoille sekä kehittämässä alaa yhteistyössä opiskelijoiden ja oppilaitosten kanssa. Opiskelija voi itse olla suoraan yhteydessä tai työpaikalla tapahtuvasta oppimisesta voi sopia oman oppilaitoksen vastaavan kautta.

Tarjoamme sinulle monipuolisen, vaihtelevan oppimisympäristön ja haastavia oppimiskokemuksia eri palvelualueillamme. Meillä voit tutustua niin ikäihmisten palveluasmiseen, vammaispalveluihin, kotihoitoon kuin sairaalaankin. Monet opiskelijat tekevät työharjoittelun jälkeen yksiköissämme keikkatyötä ja sijaisuuksia. Useat harjoittelijat ovat myös työllistyneet organisaatioomme vakituisesti.

Oppisopimuksella vanhus- tai vammaistyön osaajaksi

Meillä voit suorittaa esimerkiksi lähihoitajan tutkinnon loppuun oppisopimuksella. Edellytyksenä on, että opinnoistasi on suoritettu 2/3. Oppisopimuksen aikana tehtävästä työstä maksamme sinulle palkkaa ja saat ison talon edut. Oppisopimuskoulutuksen avulla pääset nopeasti kiinni työelämään ja kartutat samalla arvokasta työkokemusta jo opiskellessasi.

Kiinnostuitko? Etsitään sinulle sopiva työssäoppimispaikka vanhus- tai vammaispalveluistamme.

Oppilaitosyhteistyön yhteyshenkilömme

Vatanen Titta