Ajankohtaista koronaviruksesta 18.3. – vierailut vanhus- ja vammaisyksiköissä on toistaiseksi kielletty

Asukkaiden turvallisuus on meille caritaslaisille ensiarvoisen tärkeätä. Koronaviruksen riskit ikäihmisille ja vaikeasti vammaisille henkilöille ovat muita suuremmat. Valtioneuvoston 16.3.2020 tekemät päätökset tiukentavat aiempia rajoituksia merkittävästi.

Vierailut vanhus- ja vammaisyksiköihimme on kielletty.

Kokoontumisia on rajoitettu ja yli 70-vuotiaiden kontakteja muihin ihmisiin vältetään mahdollisuuksien mukaan (karanteenia vastaavat olosuhteet).

Ravintolamme ovat suljettu ulkopuolisilta asiakkailta, mutta asukkaat voivat ruokailla ravintoloissamme edelleen. Tarjoamme 18.3. alkaen asukkaillemme mahdollisuutta tilata kotiaterioita. Kotiateriat voi tilata soittamalla numeroon 050 407 4515 tai numeroon 045 636 5372. (lue lisää omasta tiedotteesta)

Niille 70 vuotta täyttäneille, joilla ei ole omaisia auttamassa karanteenin omaisissa olosuhteissa, pyrimme järjestämään maksullista asiointiapua. Apupyynnöt soitetaan arkisin klo 8:00-15:30 numeroon 044 999 1919.

Toistaiseksi palvelutalojemme info-pisteet ovat suljettuja ja asiointi tapahtuu puhelinasiakaspalvelun kautta numerossa 044 999 1919.

Kotihoidon palvelut toimivat normaalisti henkilöresurssien puitteissa. Uusien asiakkaiden kotihoidon palveluita kyetään järjestämään hyvin rajoitetusti.

Uusi, yllättävä ja nopeasti muuttuva tilanne herättää usein mielessä monia kysymyksiä ja pelkoja. Emme voi toteuttaa yhteisiä kokoontumisia ja joudumme olemaan fyysisesti etäällä toisistamme. Haasteellisessa tilanteessa puhelimitse saatava henkinen ja hengellinen huolenpito on äärimmäisen tärkeätä.

Jos kaipaat hengellistä tukea, rukousta tai keskustelua, ota rohkeasti yhteyttä:

• Caritaksen pastoriin Marja-Leena Tahkolaan puh. 044 468 4225

• oman seurakuntasi tuttuun diakoniatyöntekijään tai pappiin

• iltaisin klo 18-24 auttaa Palveleva puhelin, puh. 0400 22 11 80

Petteri Viramo, toimitusjohtaja, Caritas Palvelut