Ajankohtaista koronavirustoimista 26.3.

Caritaksen lounasravintolat Caritas-Kodissa, Caritas Matriitissa ja Caritas Rovaniemellä jatkavat toimintaansa ja ovat edelleen auki talojen asukkaille.

Caritaksen kotihoito jatkaa toimintaa epidemian aikana ja asiakkaat saavat hoito- ja palvelusuunnitelman mukaista palvelua. Mikäli kotihoidon asiakas tarvitsee poikkeustoimista johtuen lisäpalvelua, pyrimme sitä kaikille järjestämään. Ensisijaisesti turvaamme asiakkaiden välttämättömät terveyteen ja hyvinvointiin liittyvät asiat, kuten lääkehoidon varmistamisen ja kauppa-asioiden hoitamisen.

Kiireettömissä kotihoitoon liittyvissä asioissa omaiset voivat olla yhteydessä sähköpostilla osoitteeseen kotihoito.caritas@caritaslaiset.fi. Sähköpostia lukee kotihoidon henkilökunta, joka ohjaa viestin asiaa hoitavalle henkilölle.

Vierailukiellon vuoksi myös fysioterapeuttien kotikäynnit palvelukodeissamme on tällä hetkellä edelleen kielletty. Oulun kaupungilta on tulossa ohjeistus asiaan ja tiedotamme  asiasta lisää tiedon saatuamme.

Tervakaupungin puhaltajat tulevat ilahduttamaan ikäihmisiä ja soittavat sunnuntaina 29.3. klo 15 alkaen viihdyttävää ja piristävää puhallinmusiikkia Caritas-puistossa noin puolen tunnin ajan. Caritas-kylän asukkaat voivat kuunnella konserttia omilta parvekkeiltaan turvallisesti. (Tapahtumalla on säävaraus, sillä puhaltimet vaativat kuivan ei-pakkaskelin, joten lämpötilaraja on nolla astetta.)

Ystävällisin terveisin,
Petteri Viramo, toimitusjohtaja