Ajankohtaista koronavirustoimista 6.4.

Caritaksen henkilökunta käyttää suu-nenäsuojainta asiakastyössä vanhusten ja vammaisten palvelukodeissa asukkaidemme suojelemiseksi koronavirustartunnalta, vaikka virallista viranomaismääräystä ei ole vielä asiasta annettu. Henkilökuntamme käyttää suu-nenäsuojaimia myös kotiin annettavissa palveluissamme (kotihoito-, siivous- ja avustajapalveluissa).

Olemme ohjeistaneet henkilökuntaamme käyttämään maskia asukkaan hoito- ja ohjaustyössä, myös ulkoilussa avustamisen aikana. Tällä varotoimenpiteellä haluamme suojata asukkaitamme hoitajien mahdolliselta oireettomalta tartunnalta.

Huolehdimme palvelukodeissamme hyvästä hygieniasta: Siivousta on tehostettu, käsidesiä ja muita suojavarusteita on tarjolla koko ajan. Lisäksi 18.3. asetettu vierailukielto on edelleen voimassa. Tämä koskee sekä läheisiä, vapaaehtoisia että muita yhteistyökumppaneitamme.

Tässä poikkeuksellisessa tilanteessa pyydämme noudattamaan valtioneuvoston ohjeita tartuntariskien minimoimiseksi. Teemme kaikkemme suojellaksemme asukkaitamme ja läheisiänne. Paras tapa auttaa meitä työssämme on kunnioittaa vierailukieltoa. Voitte olla yhteydessä läheisiinne etänä – esimerkiksi puhelinsoitot, postikortit ja kirjeet piristävät jokaisen arkea. Huolehdimme, että tervehdyksenne menee perille. Jokaisen palvelukodin yhteystietosivulla on myös puhelinnumero, johon voitte soittaa, jos läheisellänne ei ole omaa puhelinta.

Ystävällisin terveisin,
Petteri Viramo, toimitusjohtaja