Caritaksen kuntoutuspalvelut Oulussa siirtyvät Vervelle

Caritas Palvelut Oy ja KK-Verve Oy ovat sopineet liiketoimintakaupasta, jonka seurauksena Caritaksen Oulun kuntoutuksen palvelutoiminta siirtyy Verven omistukseen 1.3.2020. Kauppa koskee Caritaksen avokuntoutustoimintaa ja ortopedisten leikkausten jälkeistä kuntoutusta.

Caritaksen kuntoutushenkilöstö siirtyy Verven palvelukseen vanhoina työntekijöinä. Verven kuntoutuspalveluja tuotetaan 1.3.2020 lähtien Oulun Kuntotalon lisäksi Caritas-korttelissa Taka-Lyötyssä. Caritas Kuntoutuksen nimi vaihtuu Verveksi. Kaupan myötä Verve työllistää Oulussa yhteensä 100 ihmistä. Caritas keskittyy jatkossa sosiaalipalvelujen, kuten asumispalvelujen tuottamiseen. Verve ja Caritas ovat sopineet yhteistyöstä kotiin vietävien kuntoutuspalvelujen kehittämiseksi. Caritaksen asiakkailla on käytettävissään kaikki Verven laajat kuntoutuspalvelut, esimerkiksi Lokomat-kävelyrobotti.

– Liiketoimintakauppa vahvistaa Verven asemaa monipuolisten kuntoutuspalvelujen tuottajana Oulun alueella. Suunniteltu yhteistyö tuottaa lisäarvoa yhteisille asiakkaillemme. Caritaksesta siirtyvä ammattitaitoinen henkilöstö täydentää Verven lääkinnällisen kuntoutuksen osaamista, Verven toimitusjohtaja Hannu Ronkainen sanoo.

– Vervessä on 30 vuoden kokemus eri sairausryhmien sairaalahoidon jälkeisestä ja ylläpitävän vaiheen kuntoutuksesta. Näissä kuntoutuspalveluissa on toimivat mallit yhteistyössä Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitopiirin sekä alueen sairaaloiden, kuntien, Kelan ja vakuutusyhtiöiden kanssa. Verven lääkinnällisen kuntoutuksen toiminta vahvistuu kaupan myötä suunnitelmallisesti ortopedisten leikkausten jälkeisessä kuntoutuksessa, Verven lääketieteellinen johtaja Mika Pekkonen kertoo.

– Caritas aikoo jatkossa panostaa erityisesti sosiaalipalvelujen tuottamiseen ja kehittämiseen Pohjois-Suomessa. Niitä ovat esimerkiksi ikääntyneiden asumispalvelut, vammaispalvelut sekä kotiin vietävät palvelut. Verve pystyy tarjoamaan asiakkaillemme laajat kuntoutuspalvelut, monipuolisen osaamisen ja resurssit palvelujen kehittämiseen. Olemme iloisia, että Oulun Taka-Lyöttyyn muodostuu kahden vahvan säätiöpohjaisen toimijan muodostama hyvinvointikeskus, jossa Caritas vastaa sosiaalipalveluista ja Verve kuntoutus- ja hyvinvointipalveluista, Caritaksen toimitusjohtaja Petteri Viramo sanoo.

Caritas Palvelut Oy on oululaisen Caritas-Säätiön täysin omistama yritys, joka tarjoaa monipuolisia asumispalveluja ja kotiin annettavia palveluja Oulun seudulla ja Rovaniemellä. Toimintamme tavoitteena on mahdollistaa hyvää elämää ikäihmisille ja vammaisille. Olemme Yhteiskunnallinen yritys ja palvelutoiminnastamme saatuja tuottoja ohjataan vanhus- ja vammaistyöhön pohjoissuomalaisten hyväksi. Caritaksessa työskentelee 550 työntekijää ja sen liikevaihto vuonna 2019 oli 31 miljoonaa euroa.

KK-Verve Oy tuottaa valtakunnallisesti ammatillisen ja lääkinnällisen kuntoutuksen palveluita Verve-nimellä. Kuntoutustoimintaa on 20 paikkakunnalla. Verve on täysin kotimainen yritys, jonka omistavat Kuntoutuskeskus Kankaanpää ja Punkaharjulla sijaitseva Kruunupuisto, joiden taustalla ovat kotimaiset omistajat Kuntoutussairaalasäätiö Kankaanpää ja Punkaharjun kuntoutussairaalasäätiö. Säätiöiden tarkoituksen mukaisesti yrityksen tulos jää yritykseen ja sillä kehitetään kuntoutustoimintaa. Vervessä työskentelee 450 työntekijää ja sen liikevaihto vuonna 2019 oli lähes 30 miljoonaa euroa.

Lisätietoja antavat:

Caritas Palvelut Oy:n toimitusjohtaja Petteri Viramo