Lue miten koronavirustilanne huomioidaan toiminnassamme

Poikkeuksellisen koronavirustilanteen tuomista rajoitteista huolimatta, meille on edelleen tärkeintä asiakkaittemme mielekäs ja turvallinen arki. Toimintamme perustuu aina viranomaisten antamiin ohjeistuksiin, joiden tarkoituksena on suojella sekä asiakkaidemme että henkilökuntamme terveyttä.

Olemme Caritaksessa varautuneet tilanteeseen hyvin. Seuraamme tilannetta jatkuvasti ja olemme  lisääntyneistä koronaesiintyvyysluvuista johtuen päivittäneet toimintakäytänteitämme seuraavasti:

• Olemme siirtyneet käyttämään asumisyksiköissä, kotihoidossa ja siivouspalveluissa kirurgisia suu- ja nenäsuojia ehkäistäksemme mahdollisten tartuntojen leviämistä yksiköihimme.
  • Rajaamme tällä hetkellä yksiköiden yhteistilojen käytön vain yksikön asiakkaiden ja henkilökunnan käyttöön.
  • Vieraillessanne yksiköissämme tulee noudattaa henkilökunnan ohjeita. Vierailut tulee toteuttaa vain aivan terveenä suu-nenäsuojaa käyttäen ja hyvästä käsihygieniasta huolehtien. Vierailusta tulee sopia etukäteen asumisyksikön henkilökunnan kanssa, jotta voimme valmistautua turvalliseen vierailuun. Vierailun aikana oleskellaan vain läheisen asunnossa.
  • Yksikön henkilökunta auttaa tarvittaessa yhteydenpidossa vaihtoehtoisin tavoin mm. videopuheluiden välityksellä tai ulkoilun merkeissä.
  • Suosittelemme käyttämään suu-nenäsuojaa myös palvelutaloissamme itsenäisesti asuvien asukkaiden luona vieraillessanne.

Asiakkaille korona-arjen rajoitteet ja lisääntynyt suojavarusteiden käyttö saattavat tuntua haastavilta. Teemme kaikkemme, että asiakkaiden hyvä ja turvallinen elämä palveluissamme jatkuu poikkeusoloista huolimatta.

Jos Sinulla on kysymyksiä läheisesi elämään liittyen, ole rohkeasti yhteydessä yksikköön.

Henkilökunta auttaa kyllä. Selviämme tästä, yhdessä ja sydän mukana.