Näin huomioimme toiminnassamme Oulun kaupungin uudet koronasuositukset

Pohjois-Pohjanmaa on koronatilanteen leviämisvaiheessa. Oulun kaupungin johtoryhmä on kokouksessaan 29.11.2020 tehnyt päätöksiä koronavirusepidemian leviämisvaiheen toimenpiteistä Oulussa.

Korkean tartuntariskin vuoksi Oulun kaupungin hallinnassa olevat julkiset tilat suljetaan 1.12.2020–18.12.2020 ja kaupunki suosittelee vahvasti yksityisten toimijoiden toimivan samoin.

Tämän vuoksi laitamme myös Caritaksessa tauolle kuntosalin yleisövuorot sekä yleiset sauna- ja uintivuorot (Caritas-Koti). Vapaaehtoisten vetämät ryhmät ja yhteisötoiminta on laitettu toimintatauolle jo aiemmin viime viikolla.

Lounasravintoloidemme asiakaspaikoista on käytössä 75 %. Ajalla 2.–18.12.2020. lounasravintolamme ovat avoinna vain asukkaille ja henkilökunnalle (Caritas-kylä, Caritas Matriiti, Caritas Rovaniemi). Näin pyrimme minimoimaan ulkopuolisten vieraiden määrän palvelutaloissamme ja turvaamaan asukkaiden turvallisen asioinnin palveluissamme.

Vierailut asumisyksiköissämme ja sairaalassa

Vierailuja tulee mahdollisuuksien mukaan välttää ajalla 1.–18.12.2020 Caritaksen asumispalveluyksiköissä ja sairaalassa. Mikäli vierailu on välttämätön, tulee vierailusta sopia etukäteen asumisyksikön/sairaalan henkilökunnan kanssa soittamalla yksikköön. Vierailulla on käytettävä maskia ja vierailun aikana saa oleskella vain asukkaan/potilaan huoneessa.

Myös vierailuja palvelutaloissamme asuvien luona tulee mahdollisuuksien mukaan välttää 1.–18.12.2020.

Haluamme olla mukana rajoittamassa koronan leviämistä noudattamalla suosituksia toiminnassamme. Kiitos, kun teet yhteistyötä kanssamme!