Vammaisneuvosto palkitsi Kaikkien Kesäfestarin vuoden 2019 vammaisystävällinen toimija -tunnustuksella

Oulun kaupungin vammaisneuvosto palkitsi viimekesäisen Kaikkien Kesäfestarin vuoden 2019 vammaisystävällinen toimija -tunnustuksella. Caritas-Säätiö oli yksi tapahtuman järjestäjistä.

Vammaisystävällinen toimija -kunnialaatat jaettiin Oulu 10:ssä 15.1.2020 järjestetyssä tilaisuudessa. Vammaisneuvoston puheenjohtaja Lasse Jalonen kiitti tapahtumaa esteettömyydestä ja saavutettavuudesta. Vammaisneuvosto toteaa perusteluissaan, että tapahtuman puitteet olivat esteettömät, ja vammaiset juhlavieraat oli kiitettävästi huomioitu esimerkiksi järjestämällä pyörätuolia käyttäville aitiopaikat ohjelman seuraamiseen. Esimerkiksi pyörätuolin käyttäjät oli otettu hyvin huomioon.

Caritas-Säätiöstä tunnustusta oli vastaanottamassa diakoniajohtaja Marja-Leena Tahkola. Tapahtumaa olivat järjestämässä myös Nuorten Ystävät, Oulun Kehitysvammaisten Tuki ry, Oulun kaupungin nuorisopalvelut ja Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitopiiri.

Kaikkien Kesäfestari Oulun Kuusisaaressa kesäkuussa keräsi parisen tuhatta osallistujaa. Nuorten ja koko perheen ilmaistapahtuma jatkoi Tahkokankaan palvelukeskuksessa jo 15 vuoden ajan järjestetyn nuorten kesäjuhlan perinteitä. Se siirtyi uuteen paikkaan Kuusisaareen ja laajeni kaikille avoimeksi esteettömäksi tapahtumaksi. Kesäfestari pidetään jälleen ensi kesänä 10.6. Kuusisaaressa.

Oulun kaupungin vammaisneuvosto on jakanut tunnustusta vuodesta 1993. Ensimmäistä kertaa se annettiin tapahtumalle.