Caritas Palvelut Oy aloittaa 1.9. osaa henkilöstöä koskevat yhteistoimintaneuvottelut

Caritas Palvelut Oy aloittaa osaa henkilökuntaa koskevat yhteistoimintaneuvottelut. Neuvotteluiden perusteena ovat tuotannolliset ja taloudelliset syyt. Neuvotteluiden tavoitteina on toiminnan uudelleen organisoiminen ja Caritas Palveluiden toimintaedellytysten turvaaminen pitkällä tähtäimellä.

Neuvottelut koskevat yhteensä 100 työntekijää, jotka työskentelevät pääsääntöisesti muissa kuin hoitotyön tehtävissä (mm. hallinnossa, tukipalveluissa, ateria- ja siivouspalveluissa).

”Olemme jo tehneet paljon töitä talouden tervehdyttämiseksi, mutta ne eivät kuitenkaan vielä riitä turvaamaan Caritas Palveluiden toimintaedellytyksiä pitkällä tähtäimellä. Hoitoalalla on yleisesti pulaa työvoimasta ja se on noussut jo kasvun esteeksi monille yksityisille toimijoille, myös meille. Korona on entisestään vaikeuttanut alan tilannetta. Myös kilpailutetut palveluhinnat vaativat tehostamaan toimintaa. Henkilökohtaisen avun palvelusetelin arvoa ei ole useissa kaupungeissa korotettu vuosiin. Palvelun myynnistä saatava tulo ei riitä kattamaan TES:n mukaisia palkkoja. Katson kuitenkin luottavaisesti, että yhdessä henkilöstön kanssa löydämme neuvotteluissa ratkaisut, jotka auttavat meitä pitkälle tulevaisuuteen”, sanoo liiketoimintajohtaja Leila Rutanen.

Neuvottelut alkavat 1.9. ja kestävät kuusi viikkoa. Arki ja toiminta yksiköissämme jatkuu normaalisti.

Lisätietoja: Leila Rutanen