Karanteeni Caritas Rovaniemen vammaispalveluyksikössä on päättynyt

Caritas Rovaniemen vammaispalveluyksikön karanteeni on päättynyt ja vierailut ovat jälleen sallittuja. Koronatartuntoja ei ilmennyt karanteenin aikana.

Tiedotimme 7.7.2021, että Caritas Rovaniemen vammaispalveluyksikössä (Lapinkatu 1) tapahtui  noin 40 henkilön altistuminen  koronavirukselle. Joukossa oli niin henkilökuntaa kuin asukkaitakin. Altistumiset eivät koskeneet vierailijoita tai talon lounasravintolassa asioineita. Osa altistuneista asetettiin karanteeniin. Asiaan vaikutti muun muassa altistuneiden rokotussuoja. Kaikkiin altistuneisiin oltiin henkilökohtaisesti yhteydessä viranomaisten toimesta. Asiasta informoitiin yksikön asiakkaita ja omaisia. Yksikköön, jossa altistuneita asiakkaita asuu, asetettiin vierailukielto. Muualla talossa arkea ja elämää jatkettiin normaalista ja talossa sai vierailla.

Suosittelemme edelleen maskin käyttöä sekä huolehtimaan turvaväleistä ja hyvästä käsihygienista. Vähäisissäkin oireissa kannattaa hakeutua koronatesteihin.