Yhteisissä olohuoneissa ja kotisohvilla jammailtiin Erinin ja Teflareiden tahtiin

Diakonissalaitos järjesti 18.3. Kohti kesää! -virtuaalikonsertin kaikkien asiakkaidensa ja henkilöstönsä iloksi. Yhteisissä olohuoneissa ja kotisohvilla nautittiin huippusuosittujen Erinin ja Teflon Brothersin musiikista. Virtuaalikonsertin chatissa jaettiin konserttitunnelmia ja konsertissa otettiin myös etäyhteyksiä eri puolilla Suomea oleviin yksiköihin.

”Konsertin kuuntelu kotisohvalta herkkuja syöden ja sukkaa kutoen kuulostaa hyvältä”, sanoi Erin haastattelun aluksi, kun tilaisuutta juontaneet
Matleena Myllyrinne ja Pertti Keinänen lukivat tapahtumachattiin kirjoitettuja fiiliksiä.

”On tässä korona-ajassa siis jotain hyvääkin, kuten tällaiset konsertit. Mutta toivottavasti pian päästään tapaamaan livenä”, jatkoi Erin.

Caritas Rovaniemen yksikön asiakkaat saivat esittää kysymyksen ja heitä kiinnosti, millaista Erinillä on ollut laulukilpailujen tuomarina. Erin kertoi, että oikeastaan hän ei ollut tuomari, vaan valmentaja. Hänestä on ollut hienoa päästä jakamaan omaa osaamistaan ja valmentamaan lahjakkaita laulajia.

Erinin herkkä tulkinta liikutti kotikatsomoissa. Erin vastaili fanien esittämiin kysymyksiin ja toteutti kappaletoiveita.

Jyväskylän Vamos-nuoret kysyivät Eriniltä, että miten hänestä tuli laulaja. Erin kertoi, että Kylie Minoque on ollut pienestä lähtien hänen esikuvansa ja innostanut häntä artistin uralle. Erin paljasti, että on opetellut myös nostamaan toista silmäkulmaa, kuten Kylie.

Erin kertoi, että saa voimaa korona-arkeen ihan tavallisista asioista, arjen rutiineista ja erityisesti luonnossa liikkumisesta.

Caritas Rovaniemellä konserttia seurattiin eri puolilla taloa pienissä ryhmissä. Juhlatunnelmaa toivat myös discovalot ja herkkupöydän tarjoilut.

Virtuaalikonsertti suurella sydämellä

Illan toisena artistina esiintynyt Teflon Brothers kertoi, että he tekevät tämän keikan suurella sydämellä.

”Meillä artisteilla keikkoja on ollut vähemmän kuin koskaan, hoiva- ja ohjaushenkilöstöä on taas tarvittu enemmän kuin koskaan. Kunnia tuoda iloa ja piristystä niin asiakkaiden kuin henkilökunnan arkeen”.

Teflon Brothersin keikka oli energinen ja sai yleisöltä paljon kiitosta.

Yhteenkuuluvuus tuntui, vaikka läsnäolo oli virtuaalista

Asiakkaiden ja henkilöstön hyvinvointi on Diakonissalaitokselle hyvin tärkeää. Hyvinvointia rakennetaan erityisesti arjen kohtaamisissa, mutta yhteiset juhlahetket tuottavat iloa ja lisäävät yhteenkuuluvuuden tunnetta. Virtuaalikonsertin chatissa jaettiin konserttitunnelmia, toivottiin biisejä ja hehkutettiin esiintyjiä. Yhdessä chattikommentissa sanottiin:

”Tästä tulee huikean toiveikas olo. Musiikki ja te työkaverit siellä”.

Virtuaalikonsertin live-chatissa hehkutettiin esiintyjiä ja fiilisteltiin iltaa.

Asiakkaamme ja henkilöstömme ovat joutuneet joustamaan ja selviytymään vaativassa korona-arjessa. Yhdessä olemme pärjänneet uskomattoman hienosti. Tämän konsertin myötä halusimme kiittää hyvin sujuneesta yhteisestä toiminnasta sekä antaa piristysruiskeen arjen keskelle, jotta jaksamme vielä suojautua ja taistella koronaa vastaan”, toteaa Diakonissalaitoksen toimitusjohtaja Olli Holmström.

Konsertti toteutettiin osittain Diakonissalaitoksen saamalla testamenttilahjoituksella, jossa toivottiin, että asiakkaille ja henkilökunnalle tuotetaan iloa ja virkistystä. Diakonissalaitos kiittää lahjoituksesta.

Virtuaalikonsertin tunnelmia voit löytää sosiaalisesta mediasta aihetunnisteilla #kohtikesää #sydänmukana.

Katso alta videokooste, jossa tunnelmia kotikatsomoista.