Opiskelija! Tule Hyvä Naapuri -asukkaaksi Rovaniemelle

Etsimme ennakkoluulotonta ja hyvää tyyppiä, joka on valmis asumaan ikäihmisten tai vammaisten henkilöiden naapurina ja viettämään vapaa-aikaa heidän parissaan. Pääset asumaan edullisesti omaan vuokra-asuntoon ja saat tutustua erilaisiin ihmisiin, kokea ja jakaa aitoa iloa ja yhteisöllisyyttä. Ryhdy Hyväksi Naapuriksi ja tule osaksi Caritas Yhteisöä!

Katso Hyvä Naapuri Emman tarina Youtubessa

Lue juttu Kotiliedessä Hyvä Naapuri -toiminnastamme Metsolan Kartanossa ja Caritas Härkälinnassa

Vapaana oleva Hyvä Naapuri -kohteemme:

Hyvä Naapuri -asunto Caritas Rovaniemi:

Caritas Rovaniemi, os. Lapinkatu 1. Talossa asuu kaikenikäisiä ihmisiä, vammaisia henkilöitä sekä ikäihmisiä. Palvelukeskuksessa on monipuoliset tilat asukkaiden yhteiseen toimintaan.

• 22 m2, 1h+kk+ranskalainen parveke, 5.kerros.
  • Vuokra: 264,98 € + vesi 18 €/kk ja sähkökulutuksen mukaan (vuokralainen tekee itse sähkösopimuksen)

Hyvä Naapuri -asumiseen kuuluu vapaa-ajan viettoa talon asukkaiden kanssa muutama tunti viikossa. Yhteisen tekemisen ohella Hyvä Naapuri elää kuitenkin tavallista elämää normaalin vuokra-asumisen säännöin. Vapaa-ajan aktiviteetit ovat nuoren oman mielenkiinnon kohteiden ja osaamisen mukaan sovittavissa. Esimerkiksi taitava musikantti voi pitää musiikkihetken, penkkiurheilijat voivat seurata yhdessä urheilua, jauhopeukalot voivat leipoa asukkaiden kanssa. Asukkaita ilahduttaa myös juttuseura ja yhteiset hetket ulkoillen, lukien tai pelejä pelaillen.

Hyvä Naapuri -toiminta pähkinänkuoressa:

• Hakijan oltava vähintään 18-vuotias
  • Edullista asumista nuorille opiskelijoille
  • Asumiseen kuuluu vapaa-ajan viettoa talon asukkaiden kanssa
  • Vuokran lisäksi maksettavaksi tulee vesi- ja käyttösähkömaksu kulutuksen mukaan
  • Asunnon vuokraamisesta tehdään vuokrasopimus, jolloin opiskelija on oikeutettu saamaan opintotukeen kuuluvaa asumislisää. Lue lisää opiskelijan asumislisästä Kelan sivuilta.
  • Hyvä Naapuri -toiminta on osa Caritas-Säätiön yleishyödyllistä toimintaa, jolla edistetään yhteisöllisyyttä, pyritään vähentämään yksinäisyyttä ja mahdollisestaan erilaisten ihmisten kohtaamista arjessa.

Hakemukset ja lisätiedot:

Hae asuntoa vapaamuotoisella hakemuksella sähköpostitse. Lähetä hakemus osoitteeseen marja-leena.tahkola @ caritaslaiset.fi. Kerro hakemuksessa itsestäsi ja harrastuksistasi, sekä miksi juuri sinä olisit Hyvä Naapuri! Pyrimme täyttämään paikan heti sopivan henkilön löydyttyä.

Lisätietoja antaa: Marja-Leena Tahkola, diakoniajohtaja, puh. 044 468 4225.